آغاز هفتمین مرحله از عملیات «ارادة النصر» علیه تروریسم در عراق

شنبه 16 آذر 1398 - 14:31:31
آغاز هفتمین مرحله از عملیات «ارادة النصر» علیه تروریسم در عراق

تهران- الکوثر: نیروهای امنیتی و سازمان الحشد الشعبی عراق، امروز هفتمین مرحله از عملیات «اراده‌النصر» (عزم پیروزی) را در این کشور آغاز کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز (۷ دسامبر- ۱۶ آذر) از آغاز هفتمین مرحله از عملیات «ارادة النصر» از چهار محور در استانهای کرکوک، دیالی و صلاح‌الدین خبر داد.

در بیانیه سرلشکر ستاد «عبدالامیر رشید یار الله» جانشین فرماندهی عملیات مشترک که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المسلة» منتشر شد، آمده است: به دستور رئیس شورای وزراء و فرماندهی کل نیروهای مسلح و با نظارت فرماندهای عملیات مشترک، به لطف الهی، از صبح امروز، هفتمین مرحله از عملیات «ارادة النصر» از چهار محور آغاز شد.

وی افزود که این عملیات با مشارکت فرماندهی‌عملیات «صلاح‌الدین» ، فرماندهی عملیات «دیالی»، فرماندهی عملیات «سامراء»، فرماندهی عملیات کرکوک و پلیس انرژی و فرماندهی‌های بخشهای کرکوک-دیالی-صلاح‌الدین و سازمان الحشد الشعبی، نیروهای پلیس استانهای صلاح‌الدین و دیالی، پلیس فدرال و فرماندهی نیروی هوایی ارتش و ائتلاف بین‌المللی انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، عملیات مذکور شامل تفتیش و پاکسازی مناطق مختلف و روستاها از تروریست‌ها و دستگیری افراد تحت تعقیب و نابودی منابع تامین تروریسم است و هدف از آن، برقراری امنیت و تثبت آن در استانهای دیالی، کرکوک و صلاح‌الدین بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده است.

 اواسط تیرماه گذشته، مرحله نخست عملیات ارادة النصر، عملیاتی گسترده با هدف پاکسازی مناطق محصور بین استان‌های صلاح‌الدین، نینوا و الانبار تا مرزهای بین‌المللی عراق و سوریه آغاز شد و تاکنون شش مرحله از این عملیات در بخش‌های مختلف عراق با موفقیت انجام شده است.


شنبه 16 آذر 1398 - 12:17:4