وین روز جمعه میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام است

پنج شنبه 14 آذر 1398 - 18:57:46
وین روز جمعه میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام است

تهران- الکوثر: شهر وین روز جمعه 15 آذر ماه میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روز جمعه ۱۵ آذر ماه، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴  (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

این نشست همزمان با گذشت یک ماه از ورود ایران به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی در پی مصوبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌شود.

سازمان انرژی اتمی ایران در راستای اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و در پی دستور حسن روحانی رئیس جمهوری، ۱۵ آبان ماه و در گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، گازدهی به سانتریفیوژها در مجتمع غنی سازی شهید مسعود علیمحمدی (فردو) را آغاز کرد.

در آستانه نشست وین، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران به پکن و سپس توکیو سفر کرد. سفر معاون وزیر خارجه ایران به چین آنگونه که خودش بیان کرده بود « لازم بود قبل از این کمیسیون، دستورکار این نشست را با همکارانمان در چین مرور و تلاش کنیم تا مواضع نزدیکتری را در این نشست داشته باشیم.»

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران همچنین  ۱۷ آبان ماه نیز به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی عدم اشاعه تحت عنوان «انرژی هسته‌ای، خلع سلاح و عدم اشاعه» به مسکو سفر کرد و با مقامات روس از جمله «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه این کشور و نماینده روسیه در گروه ۱+۴ دیدار و درباره آخرین تحولات برجام به گفتگو پرداخت.

گفتنی است سید عباس عراقچی امروز پنجشنبه نیز به منظور تشریح ابتکار صلح هرمز سفری به کویت داشت و با «خالد جارالله» همتای کویتی دیدار و گفتگو کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 14 آذر 1398 - 18:57:37