درخواست‌ مراکشی‌ها برای جرم شناختن عادی سازی روابط با اسرائیل

شنبه 9 آذر 1398 - 18:30:56
درخواست‌ مراکشی‌ها برای جرم شناختن عادی سازی روابط با اسرائیل

تهران- الکوثر: به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، جمعیت حقوق بشر مراکش و گروهی از احزاب و نهادهای داخلی این کشور خواستار حمایت از فلسطین و تصویب قانونی در جرم شناخته شدن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، جمعیت حقوق بشر مراکش، هیات‌های داخلی این کشور شامل احزاب دموکرات و سوسیال، سندیکاها، سازمان‌های حقوقی و تمامی حامیان فلسطین و مخالفان عادی‌سازی با صهیونیست‌ها در مراکش از دولت رباط خواستند از مساله فلسطین حمایت کند.

همچنین آنها از پارلمان خواستند قانونی را به تصویب برساند که در آن تمامی اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جرم تلقی شوند.

همچنین این گروه‌ها بار دیگر بر موضع‌گیری ثابت خود نسبت به صهیونیست‌ها به عنوان رژیمی استعماری، نژادپرست و خصمانه که تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت جهانی است، تاکید کردند.

جمعیت حقوق بشری مراکش به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرد به شدت با اقدامات این کشور در گسترش روابط با رژیم صهیونیستی در زمینه‌های اقتصادی، ورزشی، فرهنگی، هنری و گردشگری مخالف است.

همچنین در بیانیه این جمعیت آمده است: جامعه جهانی مسئول تاریخی حمایت از فلسطینی‌ها برای تحقق تمامی خواسته‌های مشروعشان و در راس آنها حق بازگشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس است.

انیس فریج، فعال حقوقی مراکش جزییاتی از روابط غیرعلنی این کشور با رژیم صهیونیستی را فاش کرد و گفت: روند عادی‌سازی روابط در مراکش سرعت گرفته و طرح‌های تجاری دو طرف به ۵۱ میلیون دلار رسیده‌اند.


شنبه 9 آذر 1398 - 11:7:50