تأکید رئیس پارلمان لبنان بر تشکیل دولت «تکنو-سیاسی»

چهار شنبه 6 آذر 1398 - 18:30:27
تأکید رئیس پارلمان لبنان بر تشکیل دولت «تکنو-سیاسی»

تهران- الکوثر: رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، تشکیل دولت تکنوکرات وارد نیست و باید دولت «تکنو-سیاسی» تشکیل شود.

به گزارش پایگاه الکوثر، یک ماه پس از استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و سردرگمی در این کشور، وی دیروز (سه شنبه) اعلام کرد در دولت آینده شرکت نخواهد کرد و فرد دیگری نخست وزیر می‌شود.

با این صحبت‌های الحریری وضعیت مبهم تشکیل دولت لبنان تا حدی روشنتر شد تا گام‌ها برای این مهم جدی‌تر شود.

روزنامه «الجمهوریه» در همین زمینه از «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان درباره زمان آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای تشکیل دولت پرسید؛ وی پاسخ داد، زمانی که توافقی مشخص درباره شخصی که دولت آینده را تشکیل خواهد داد، حاصل شود زمان این رایزنی‌ها هم مشخص خواهد داد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره دولت آینده گفت: دولت تکنوکرات (فن سالار) وارد نیست و باید دولت تکنو-سیاسی تشکیل شود.

بری درباره شخصی که نخست‌وزیر آینده خواهد بود هم گفت: موضع خود در این خصوص را در رایزنی‌ها اعلام خواهیم کرد و طبیعتا شایسته است که برنامه کاری را در نظر بگیریم، در هر حال ما موافق دولت تکنو-سیاسی هستیم، فرقی نمی‌کند تعداد سیاستمداران در آن بیشتر یا کمتر از تعداد افراد متخصص باشد؛ موضوع مهم تشکیل دولت برای نجات کشور است.

بیش از چهل روز از ناآرامی‌های لبنان می‌گذرد و این کشور دیشب برای دومین شب متوالی شاهد درگیری میان طرفداران حزب‌الله و جنبش «امل» و طرفداران حزب «القوات اللبنانیه» (وابسته به سمیر جعجع) و «الکتائب» (وابسته به امین جمیل) بود و ارتش لبنان با ورود به صحنه مانع از برخورد میان آنها شد.


چهار شنبه 6 آذر 1398 - 18:30:10