نایب رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان: اجازه نخواهیم داد مقاومت تضعیف شود

دو شنبه 4 آذر 1398 - 9:32:48
نایب رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان: اجازه نخواهیم داد مقاومت تضعیف شود

تهران- الکوثر: نایب رئیس شورای اجرائی حزب الله گفت: آمریکا به دنبال تضعیف مقاومت و به انزوا کشاندن آن است، ولی ما اجازه این کار را به آمریکا نخواهیم داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ علی دعموش در سخنرانی در مجتمع حضرت زینب(س) گفت: آمریکا عامل همه گرفتاری‌ها و بحران‌های ماست. آمریکا عامل بی ثباتی در منطقه از افغانستان گرفته تا عراق، سوریه، لبنان و یمن است و سردسته تروریسم در جهان به شمار می‌رود.
وی افزود: دولت آمریکا همواره سعی در فتنه افکنی میان لبنانی‌ها و تحریک آن‌ها علیه یکدیگر دارد تا حزب الله را هدف قرار دهد و مقاومت را تضعیف کند و آن را به نفع اسرائیل به انزوای سیاسی و مردمی بکشاند. اما به علت بیداری لبنانی‌ها و اتحاد ملی و پایبندی به گزینه مقاومت شکست خورده است. دولت آمریکا دوباره در حال مداخله در امور لبنان است و تلاش می‌کند خواسته‌های خود را به ملت لبنان تحمیل کند و مردم لبنان را تهدید می‌کند.
شیخ دعموش گفت: جفری فلتمن سفیر سابق آمریکا در لبنان صراحتاً از اهداف آمریکا در لبنان سخن گفته است. او پنهان نکرد که هدف آمریکا در لبنان محاصره حزب الله و تضعیف آن و ممانعت از کمک روسیه و چین و دیگران به رونق اقتصاد لبنان یا مشارکت در حل بحران‌های این کشور است.
وی افزود: فلتمن اکنون صراحتاً می‌گوید مشارکت ما برای بهبود اقتصاد لبنان هزینه‌های سیاسی دارد که خارج کردن حزب الله از معادله سیاسی داخلی این کشور و تضعیف متحدانش و ترسیم مرز‌ها مطابق با شروط اسرائیل و استخراج نفت توسط شرکت‌های آمریکائی در صدر آن است. لبنانی‌ها باید این شروط را رد کنند. حزب الله اجازه تضعیف مقاومت و متحدانش را نخواهد داد و از معادلات داخلی لبنان خارج نخواهد شد.
شیخ دعموش افزود: مردم لبنان برای دستیابی به استقلال واقعی باید با مداخلات آمریکا مخالفت کنند و بدون تاثیر پذیری از سیاست‌هایی که خارجی‌ها دیکته می‌کنند دولتی تشکیل دهند که از حاکمیت برخوردار باشد. دولتی که خواسته‌های دولت آمریکا را اجرا نکند بلکه براساس منافع لبنان و ملت لبنان عمل کند.


دو شنبه 4 آذر 1398 - 9:22:11