رئیس حزب اسلامی مالزی : نگذاریم موضوع فلسطین و روابط با اسرائیل عادی‌سازی شود

جمعه 24 آبان 1398 - 10:54:8
رئیس حزب اسلامی مالزی : نگذاریم موضوع فلسطین و روابط با اسرائیل عادی‌سازی شود

تهران - الکوثر : عبدالهادی آونگ با بیان اینکه موضوع فلسطین نباید از سوی برخی از کشورهای عربی و غربی عادی‌سازی شود گفت رژیم صهیونیستی وجب به وجب خاک فلسطین را تسخیر کرده است و معامله قرن را به میان کشانده است و اگر فلسطین عادی سازی شود این کشور حذف خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از ستاد خبری سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ، عبدالهادی آونگ رئیس حزب اسلامی مالزی با اشاره به اینکه مساله ما و بحث امروز ما قدس و چالش‌های پیش‌رو در این موضوع است، گفت: از نظر حقوق بشر عده‌ی کمی از کشورهای دنیا گرفتار بقایای استعمار هستند، همه‌ی کشورهای جهان از شرق و غرب علیرغم مستقل شدن تمام سرزمین‌ها تنها فلسطین است که همچنان با موضوع استعمار مواجه است. 

وی ادامه داد: جنبش فراماسونری که از رهگذرهای سیاسی شکل گرفته است در این توطئه نقش دارد، این توطئه‌گران به گفته خداوند از قاتل پیامبران هستند و خداوند نیز از آنها خشمگین است، فلسطین دارای موقعیت استراتژیک است و شورای امنیت ملی به جای آنکه در مورد آن داوری کند و نظر بدهد اجازه توسعه تجاوز را به رژیم صهیونیستی می‌دهد و هیچ اعتراضی تاثیر ندارد و هر مصوبه‌ای که علیه این رژیم به خاطر تجاوز صورت می‌گیرد با حق وتو برخی کشورها از بین می رود. 

آونگ یادآور شد: موضع همه‌ی ما فلسطین خواهد بود، فلسطین سرزمین انبیاء است و همه‌ی پیامبران به آن ایمان دارند، قدس قلب فلسطین است و در قلب مسلمانان قرار دارد، قدس اولین قبله‌ی مسلمانان است و حتی پیامبر اکرم(ص) بعد از مسجد الحرام به قدس هجرت کرد و اهمیت این مکان مقدس تا جایی است که پیامبر اکرم(ص) از آنجا به معراج رفت و در آنجا نماز خواند. 

رئیس حزب اسلامی مالزی تصریح کرد: حکام مسلمان باید از این منطقه حمایت و آن را به رسمیت بشناسند، خداوند در قران کریم می‌فرماید «اگر فضل خداوند نبود چیزی برزمین باقی نمی ماند»، رژیم صهیونیستی به دنبال کشوری رسمی به اسم اسرائیل است، با استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی و ویرانگر با همراهی آمریکا به دنبال دموکراسی سراسر از نینرنگ است. 

وی افزود: تمام روسای جمهوری آمریکا در حمایت از اسرائیل با یکدیگر مسابقه می‌دهند، این سیاست در کشورهای عربی نیز مشهود است و برخی از این کشورها در تلاش برای عادی سازی وضعیت فلسطین هستند در حالی که مسلمانان در استفاده از امکانات خود اولویت دارند و به خاطر استعمار است که این کشور به این وضعیت افتاده است. 

آونگ بیان کرد: متاسفانه برخی از کشورهای عربی برای فراماسونری جای پا باز کردند و در مدیترانه، خلیج فارس، پاکستان و اخیرا در مالزی نیز به دنبال پایه مال کردن اسلام و بالا بردن غرب هستند. 

رئیس حزب اسلامی مالزی ابراز داشت: امروز این سوال پیش می‌آید که موضع مسلمانان کشورهای اسلامی از این اقدامات چیست، اعراب مساله فلسطین را به حاشیه بردند و آن را یک مساله ناسیونالیستی می‌دانند و هر کشور غیرعربی که به آن بخواهد ورود پیدا کند حرام می‌دانند، این در حالی است که رژیم صهیونیستی وجب به وجب خاک فلسطین را تسخیر کرده است و معامله قرن را به میان کشانده است.

وی گفت: اسرائیل به دنبال این است که جهاد گروه‌های جنبش فلسطین را فراموش کنند، اطمینان به سیاست عادی‌سازی و حل مشکل کشور فلسطین را نداریم زیرا اگر فلسطین عادی سازی شود این کشور حذف خواهد شد. 

آونگ اضافه کرد: تاریخ قدس و سرزمین فلسطین را باید بشناسیم، مطمئنم کسانی که می‌خواهند دیگران را ناامید کنند ناکام خواهند ماند، اگر به این سخن خداوند که می‌فرمایند «به ریسمان الهی چنگ بزنید» پایبند باشیم همه موفقیت ها محقق می شود. 

رئیس حزب اسلامی مالزی در پایان گفت: امیدوارم مصوبات این اجلاس اجرایی شود و کنفرانس وحدت امسال به سرانجامی موفق منتهی گردد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 24 آبان 1398 - 10:30:20