واشنگتن ؛ میزبان مذاکرات سد النهضه

چهار شنبه 15 آبان 1398 - 18:20:33
واشنگتن ؛ میزبان مذاکرات سد النهضه

تهران- الکوثر: وزیر خارجه مصر در جریان دیدار با داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن به بررسی مسائل منطقه‌ای از جمله مسأله فلسطین و بحران سد النهضة میان مصر، سودان و اتیوپی پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از  روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور با جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

شکری در جریان این دیدار بر تحکیم و تقویت روابط استراتژیک میان مصر و آمریکا، اهمیت تداوم هماهنگی و رایزنی میان دو کشور درخصوص راه‌های برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه به ویژه در سایه بی‌ثباتی و بحران‌های متعددی که منطقه از آن رنج می‌برد، تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر در جریان این دیدار کوشنر را در جریان تلاش‌های انجام شده توسط این کشور برای ازسرگیری روند آشتی میان احزاب فلسطینی و حفظ آرامش در نوار غزه قرار داد.

وی همچنین بر ضرورت همکاری مشترک جهت کاهش درد و رنج‌های ملت فلسطین و بهبود شرایط معیشتی در نوار غزه تاکید کرد.

سامح شکری تاکید کرد: مصر از تمامی تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل عادلانه و جامع مسأله فلسطین و پیشبرد تلاش‌ها برای احیای روند صلح خاورمیانه بر اساس قوانین بین‌المللی و بر پایه راهکار تشکیل دو کشوری حمایت می‌کند.

این مقام مصری در جریان این دیدار درخصوص چگونگی دستیابی به راهکار مسالمت‌آمیز برای درگیری‌های منطقه به ویژه در لیبی و سوریه به بحث و تبادل نظر پرداخت و بر نقش خرابکارانه ترکیه در منطقه و پایان اشغالگری غیرقانونی این کشور در شمال سوریه تاکید کرد.

سامح شکری همچنین بر تداوم تلاش‌های مصر طی پنج سال گذشته برای دستیابی به توافق عادلانه درخصوص سد النهضة که منافع مصر، سودان و اتیوپی را در بر دارد، تاکید کرد.

این وزیر مصری از طرح آمریکا در میزبانی و نظارت بر مذاکرات سه‌جانبه میان وزرای خارجه مصر، سودان و اتیوپی با مشارکت بانک بین‌المللی در واشنگتن پیرامون ساخت سد النهضة قدردانی کرد.

مذاکرات سه جانبه میان سه کشور مذکور قرار است امروز (چهارشنبه) ششم نوامبر در واشنگتن با حضور آمریکا و وزرای خارجه مصر، اتیوپی و سودان برگزار شود و پیش‌بینی می‌شود پروژه ساخت سد النهضة که حدود چهار میلیارد دلار هزینه دارد، تا ۲۰۲۲ به صورت کامل اجرایی شود.


چهار شنبه 15 آبان 1398 - 11:31:33