روز هشتم تظاهرات لبنان : «میشل عون» سخنرانی می‌کند

پنج شنبه 2 آبان 1398 - 11:26:27
روز هشتم تظاهرات لبنان : «میشل عون» سخنرانی می‌کند

تهران- الکوثر: علی‌رغم هوای بارانی در برخی مناطق لبنان از دیروز، تظاهرات در این کشور همچنان ادامه دارد و رئیس‌جمهور لبنان برای اولین بار از زمان آغاز تظاهرات قصد دارد برای معترضان سخنرانی کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تظاهرات مردم لبنان از شمال تا جنوب این کشور که از پنجشنبه هفته گذشته در اعتراض به اعمال برخی مالیات‌ها آغاز شد، امروز (پنجشنبه) وارد روز هشتم خود شده است.

پس از آنکه بسته بودن مسیرهای اصلی، عبور و مرور روزانه در لبنان را مختل کرد، ارتش این کشور دیروز سعی کرد برخی از این مسیرها را باز کند هرچند بر اساس گزارش رسانه‌های لبنانی امروز نیز بیشتر مسیرهای منتهی به بیروت بسته است.

از دیروز بارش باران در برخی مناطق لبنان آغاز شده اما معترضان بویژه در مناطق «الزوق» و «جل الدیب» در شمال بیروت به تظاهرات خود ادامه داده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، قرار است «میشل عون» ظهر امروز برای اولین بار از زمان آغاز تظاهرات با معترضان صحبت کند .

مطرح بودن سه سناریو

شبکه «الجزیره» در این زمینه از وجود سه سناریو خبر داد:

اول: اجرای تغییرات در کابینه، وارد کردن چهره‌های جدید در آن و خارج کردن چهره‌های قبلی؛ به نحوی که برای کم کردن از خشم مردم حداقل ۱۰ وزیر عوض شود.

دوم: استعفای دولت و تشکیل دولت تکنوکرات که برخی احزاب سیاسی این گزینه را رد کرده اند.

سوم: استعفای دولت «سعد الحریری» و تشکیل دولتی کوچک متشکل از ۱۴ تا ۱۶ وزیر؛ به نحوی که شامل بارزترین احزاب باشد و کسانی انتخاب شوند و حساسیت معترضان را در پی نداشته باشند.

الجزیره افزود، گزینه آخر با استقبال بیشتری روبرو بوده و اگر جریانی سیاسی به آن اعتراض نکند امکان دارد همین اقدام اجرایی شود.


پنج شنبه 2 آبان 1398 - 11:20:5