رهبر جنبش النهضه تونس: برای مشکلات اعراب در اسلام راه حل وجود دارد

چهار شنبه 1 آبان 1398 - 14:17:33
رهبر جنبش النهضه تونس: برای مشکلات اعراب در اسلام راه حل وجود دارد

تهران- الکوثر: رهبر جنبش النهضه تونس اعلام کرد، برای مشکلاتی که جهان عرب از آن رنج می‌برد، اسلام راه‌حل دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  راشد الغنوشی، رهبر جنبش النهضه تونس در سخنرانی خود در همایش بین‌المللی «تی‌.آر.تی ورلد» که در استانبول برگزار شد، گفت: دلایل واقعی انقلاب در جهان عرب ظلم موجود در زندگی اجتماعی و فساد کسانی است که بر کشورهای عربی حکومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به همین دلیل جوانان خواستار تغییر هستند، گفت: ما می‌دانیم آنچه خواستار آن هستیم اسلام و عدالت دموکراتیک هستند.

الغنوشی نسبت به آینده روشن جهان عرب ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: جوانان عرب از طریق فناوری، ارتباطات مدرن و رسانه‌های اجتماعی قدرت یافته‌اند. این ابزارها آنها را قادر ساخته با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آنها توانستند به دنیا نشان دهند که کشورهای عربی و جهان عرب هیچ ارتباطی به تروریسم ندارند.

در حالی که الغنوشی تاکید کرد انقلاب در تونس آزادی انتخاب و بیان را در این کشور نهادینه و به طور کلی عرصه سیاسی را اصلاح و آماده کرده است، اذعان کرد، کشورش تا این لحظه نتوانسته است برای جوانان اشتغال‌زایی کرده، بحران اقتصادی را حل و بهداشت و خدمات آموزشی فراهم کند.

وی همچنین متعهد شد انقلابی در عدالت اجتماعی کشورش ایجاد کند و تاکید کرد، جوانان عرب در سراسر منطقه همین را می‌خواهند. الغنوشی گفت: آنها عزت و آزادی خود را می‌خواهند و می‌خواهند این نمای سیاسی فاسد را از بین ببرند.

رهبر جنبش النهضه تونس ادامه داد: ما یقین داریم که این جنبش فعلی جوانان که می‌توان آن را در سراسر جهان عرب مشاهده کرد، نه تنها قادر خواهد بود دموکراسی را برقرار بلکه عدالت اجتماعی را نیز محقق کند.

وی افزود: انقلاب بهار عربی که از تونس آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد، در حال حاضر یک سری مفاهیم و محتوای ارزشمندی را به همراه دارد. انقلاب ارزش‌های صداقت، فروتنی، عرق ملی و احترام به اراده مردم را به ارمغان می‌آورد و این همان چیزی است که اسلام آن را تضمین می‌کند.

الغنوشی گفت: ما همچنان مبارزه می‌کنیم و درگیری بین جنبش اسلامی و جنبش سکولاریسم ادامه دارد و برای برطرف کردن این درگیری، ما باید زیر چتر قانون اساسی جدید کشور متحد شویم.

همایش بین‌المللی «تی‌.آر.تی ورلد» با موضوع "بازاندیشی صلح و امنیت در جهان از هم‌ گسیخته" و شرکت بیش از ۶۰۰ تن از سیاستمداران ارشد، بازرگانان، دانشگاهیان، فعالان مدنی، روزنامه‌نگاران، روشنفکران و غیره ترکیه و کشورهای مختلف جهان در «سوئیس هتل» استانبول آغاز شد.


چهار شنبه 1 آبان 1398 - 10:59:10