اربعین دارد ابهت امام‌زمان(ع) را به اهل عالم نشان می‌دهد..

چهار شنبه 24 مهر 1398 - 9:9:6
اربعین دارد ابهت امام‌زمان(ع) را به اهل عالم نشان می‌دهد..

علیرضا پناهیان خطیب مشهور و سرشناس می گوید اربعین تجلیگاه قدرتی است که رُعب را به دل دشمن می‌اندازد

تهران- الکوثر:  حجة الاسلام علیرضا پناهیان که یکی از مشهورترین روحانیون و سخنرانان مذهبی کشور است، در یادداشتی می نویسد  : اربعین یک نمایش قدرت و یک پیش‌درآمد برای معرفت و آگاهیِ مردم جهان نسبت به امام‌زمان(ع) است. شما زائران اربعین، با حرکت خودتان در این مسیر، دارید مردم عالم را خبردار می‌کنید؛ مثل حضرت زینب(س) که حرکت کرد و مردم عالم را از امام‌حسین(ع) و مظلومیت ایشان خبردار کرد.

 شما نه‌تنها امام‌حسین(ع) را به همه معرفی می‌کنید، بلکه قدرت حسینی و قدرت مهدوی را به همه خبر می‌دهید! شما دارید قدرت امام‌زمان خودتان را به اهل عالم نشان می‌دهید!

 شما دارید برای امام‌زمان(ع) ابهت درست می‌کنید و ابهت، مهم‌ترین اسلحۀ حضرت است، کمااینکه فرموده‌اند: خداوند، امام‌زمان(ع) را با «رُعب» کمک می‌کند. (الْقَائِمُ مِنَّا مَنْصُورٌ بِالرُّعْبِ؛ کمال‌الدین/۱/۳۳۱) یعنی وقتی امام‌زمان(ع) ظهور می‌کند، خدا رُعب و وحشتی از ایشان در دلِ دشمنان می‌اندازد که آنها را مغلوب می‌کند.

 اربعین تجلیگاه قدرتی است که رُعب را به دل دشمن می‌اندازد. دشمنان ما وقتی جمعیت میلیونی اربعین را ببینند، طبیعتاً خواهند گفت: اینها کسانی هستند که در زمان غیبت امامشان، با شعار «یا حسین(ع)» ۲۰میلیون دور هم جمع شدند، اینها که در غیاب امامشان چنین قدرتی دارند، در حضور امامشان چه‌کار خواهند کرد؟! اگر امام‌شان بیاید و اشاره کند، آن‌وقت چه خواهند کرد!

شما الان دارید ابهت و عظمت امام‌زمان(ع) را فراهم می‌کنید! شما دارید قدرت امام‌زمان(ع) را شکل می‌دهید، شما دارید مستقیماً برای ظهور، کار می‌کنید.



برای دسترسی به مطالب مفید درباره اربعین اینجا کلیک کنید

از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان


چهار شنبه 24 مهر 1398 - 8:3:48