پژوهشگر اسلامی:

مراسم اربعین حسینی، نهضتی ریشه دار در اسلام است

سه شنبه 15 مهر 1399 - 17:21:27

تهران- الکوثر: استاد و پژوهشگر مسائل اسلامی، مراسم اربعین حسینی را نهضتی ریشه دار در اسلام توصیف کرد که شرکت کنندگان در آن، پاداش خود را از خداوند خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ «جواد امین» در برنامه «الملحمه الزینبیه» (حماسه زینب) شبکه جهانی الکوثر درباره اربعین گفت: عدد چهل در قرآن کریم به مناسبت های مختلف تکرار شده است. از جمله در داستان حضرت موسی و دیگران. این عدد در احادیث ائمه اهل بیت علیهم السلام نیز تکرار شده است.

دکتر جواد امین افزود: واژه «اربعین» و «راهپیمایی اربعین» برگرفته از سخنان ائمه است. از جمله به نقل از امام صادق (ع) درباره شهادت امام حسین (ع) آمده است که آسمان چهل روز در (غم) امام حسین (ع) گریست و زمین چهل روز سیاه پوش شد و خورشید چهل روز تیره شد.

این پژوهشگر اسلامی افزود: در ادیان الهی از جمله اسلام، برگزاری مراسم عزاداری و بزرگداشت از جمله مراسم اربعین، برای درگذشتگان و شهدا، همواره مرسوم بوده است. این مسئله نشان دهنده اهمیت اربعین در دین اسلام و سایر ادیان به ویژه برای بزرگذاشت درگذشتگان است.

به گفته این استاد حوزه علمیه، مراسم اربعین امام حسین (ع) حرکت و نهضتی است که خداوند تبارک و تعالی آن را از طریق پیامبرش تایید کرده است و انشاء الله جاودان باقی خواهد ماند و کسانی که در این مراسم معنوی شرکت می کنند، پاداش خود را از خداوند خواهند گرفت.


از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

اخبار ویژه اربعین را اینجا دنبال کنید


شنبه 20 مهر 1398 - 12:23:31