هشدار دمشق: ترکیه با حمله به سوریه جایگاه ضامن را در روند آستانه از دست می‌دهد

چهار شنبه 17 مهر 1398 - 18:28:19
هشدار دمشق: ترکیه با حمله به سوریه جایگاه ضامن را در روند آستانه از دست می‌دهد

تهران- الکوثر: وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که برخورد متجاوزانه نظام اردوغان آشکارا طمع‌ورزی ترکیه در خاک سوریه را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: ما به شدت تصمیمات متجاوزانه نظام ترکیه و گسیل نیروهایش به مرزهای کشورمان را محکوم می‌کنیم. این اقدامات نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

این منبع افزود: برخورد متجاوزانه نظام رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه آشکارا طمع‌ورزی‌های توسعه‌طلبانه در خاک سوریه را نشان می‌دهد و توجیه آن با هیچ بهانه‌ای ممکن نیست. آنچه که نظام ترکیه درباره امنیت مرزها می‌گوید دروغی بیش نیست که نادیده گرفتن توافق آدانا از سوی ترکیه بر این مسئله صحه می‌گذارد.

این منبع تأکید کرد: برخی گروه‌های کرد مسئولیت تکیه کردن بر طرح آمریکا را برعهده دارند. ما بارها طی دیدارها به آن‌ها نسبت به خطرات این طرح هشدار داده بودیم و تأکید کردیم که ابزار اجرای سیاست آمریکا علیه وطنشان نباشند اما این گروه‌ها ابا کردند و تبدیل به ابزاری در دست بیگانگان شدند.

این منبع افزود: ما بار دیگر بر حاکمیت و تمامیت ارضی خود و تصمیمان برای مقابله با تجاوزات ترکیه تأکید می‌کنیم. ما تأکید کردیم که آماده‌ایم کسانی که راه را گم کردند اگر به راه درست بازگردند بپذیریم. اگر نظام اردوغان بر شروع تجاوز خود اصرار کند خود را در کنار گروه‌های تروریستی قرار داده و جایگاه ضامن در روند آستانه را از دست می‌دهد و ضربه هولناکی به روند سیاسی می‌زند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 مهر 1398 - 18:28:13