براساس نتایج اولیه جنبش النهضه تونس با ۴۰ کرسی در راس انتخابات پارلمانی قرار گرفت

دو شنبه 15 مهر 1398 - 18:11:41
براساس نتایج اولیه  جنبش النهضه تونس با ۴۰ کرسی در راس انتخابات پارلمانی قرار گرفت

تهران- الکوثر: نتایج اولیه غیررسمی انتخابات پارلمانی تونس که از سوی مراکز نظرسنجی‌ صورت گرفته اشاره دارد به اینکه جنبش اسلام‌گرای النهضه در تونس با ۱۷.۵ درصد آرا در رتبه نخست قرار دارد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   هیئت عالی مستقل انتخابات تونس با بیان اینکه نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور  روز چهارشنبه اعلام خواهد شد، افزود: بعد از  جنبش النهضه تونس ، رقیب اصلی‌اش حزب "قلب تونس" با ۱۵.۶ درصد آرا در مرتبه دوم قرار گرفته است. این در حالی است که هیئت عالی انتخابات این کشور میزان مشارکت رای دهندگان را ۴۱.۳ درصد اعلام کرد.

نبیل بفون، رئیس هیئت عالی انتخابات تونس شب گذشته اعلام کرد، میزان مشارکت در انتخابات در داخل به ۴۱.۳۱ درصد و در خارج به ۱۶.۴ درصد رسید.

رئیس هیئت انتخابات تونس افزود، نتایج انتخابات ۹ اکتبر کنونی اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد، روند شمارش در صورتیکه قبل از تاریخ مذکور تمام شود نتایج آن فورا اعلام خواهد شد.

نبیل بفون افزود: عملیات انتخابات به شکل طبیعی در تمام دفاتر جمهوری انجام گرفت.

وی اشاره کرد، شمارش آرا در بخش اعظم حوزه‌های رای گیری تمام شده است.

این در حالی است که براساس نتایج اولیه غیررسمی که از سوی مراکز نظرسنجی انجام گرفته جنبش النهضه با ۱۷.۵ درصد آرا در رتبه نخست و بعد از آن حزب "قلب تونس" با ۱۵.۶ درصد آرا در رتبه دوم و حزب الدستوری الحر با ۶.۸ درصد آرا در رتبه سوم، ائتلاف الکرامه با ۶.۴ درصد آرا در رتبه چهارم، جریان الکرامه با ۵.۱ درصد آرا در رتبه پنجم، حزب جنبش الشعب (مردم) با  ۴.۹ در رتبه ششم، جنبش تحیا تونس با ۴.۷ در رتبه هفتم ندای تونس تنها با ۲ درصد آرا در رتبه آخر قرار گرفته‌اند.

براساس برآوردهای اولیه توزیع کرسی‌های پارلمانی از مجموع ۲۱۷ کرسی به شکل زیر خواهد بود:

النهضه ۴۰ کرسی، قلب تونس ۳۳ کرسی، ائتلاف الکرامه ۱۸ کرسی، تحیا تونس ۱۳ کرسی، حزب الدستوری الحر ۱۴ کرسی و ندای تونس یک کرسی به دست آورده‌اند.

این درحالی است که حزب قلب تونس اعلام کرده در انتخابات پارلمانی در صدر قرار گرفته در مقابل آن سخنگوی جنبش النهضه گفته است، نتایج اولیه انتخابات اشاره دارد به اینکه النهضه در جایگاه اول ایستاده است.


دو شنبه 15 مهر 1398 - 11:5:32

پربازدیدها