پژوهشگر اسلامی: حضرت زینب(س) از برگزیدگان خداوند است

یک شنبه 14 مهر 1398 - 19:10:56

تهران- الکوثر: پژوهشگر ارشد علوم دینی تاکید کرد حضرت زینب (سلام الله علیها) انسانی عادی نیست و جایگاه واقعی زینب و امثال او را با مراجعه به قرآن کریم می توان کشف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «عبر عاشوراء» (عبرتهای عاشورا) شبکه جهانی الکوثر گفت: ممکن است کسی بپرسد در کجای قرآن نام زینب آمده است؟ ولی ما از اسامی صحبت نمی کنیم بلکه درباره واقعیت ها صحبت می کنیم. قرآن کریم در قالب عناوین و مفاهیم کلی، جایگاه حضرت محمد(ع) و حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) و دیگر بزرگان را مشخص کرده است و پیدا کردن مصداق، برعهده ما است.

این استاد برجسته حوزه ادامه داد: برای شناخت زینب (س) باید به قرآن و به طور مشخص به قانون «اصطفاء الهی» یا «گزینش الهی» مراجعه کنیم. حضرت زینب (س) یکی از مصادیق قانون «گزینش الهی» است. این قانون به طور خلاصه چنین است که خداوند از نسل حضرت آدم شخصیت هایی برجسته و نورانی را برگزید که مراتب مختلفی دارند.

استاد اسد قصیر افزود: به طور کلی دو خاندانی که خداوند در قرآن از آنها به عنوان برگزیده خود یاد کرده است، خاندان ابراهیم و خاندان عمران (آل ابراهیم و آل عمران) بودند. به این ترتیب خداوند از بین این دو خاندان، مردانی را به عنوان پیامبر و وصی برگزید و همچنین زنانی را نیز انتخاب کرد که از نظر جایگاه و کمالات، هم سطح مردان برگزیده هستند. این مسئله به خوبی نگاه اسلام به مرد و زن را نشان می دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

اخبار ویژه اربعین را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 14 مهر 1398 - 16:32:15