زوار اربعین دیگر نگران گم شدن همراهان خود نباشند

شنبه 13 مهر 1398 - 15:55:19
زوار اربعین دیگر نگران گم شدن همراهان خود نباشند

تهران- الکوثر: کارگر معاون رسانه ای و تبلیغات ستاد راهنمای زائر در گفتگوی تلفنی با رادیو اربعین با بیان اینکه ستاد راهنمای زائر اربعین تجربه شش ساله ای در امر خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) داشته است، گفت: این ستاد در همین راستا، نرم افزاری را برای خدمات رسانی به زوار اربعین طراح کرده است. این نرم افزار سال قبل مختص به خادمین بود و گمشدگان را پیگیری می کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وی ادامه داد: امسال این نرم افزار را گسترش دادیم و آن را در اختیار زوار امام حسین (ع) نیز قرار دادیم. در حال حاضر که در حال گفتگو با رادیو اربعین هستم، مراسم رونمایی از این نرم افزار در حال اجرا است.

معاون رسانه ای و تبلیغات ستاد راهنمای زائر درباره خدمات نرم افزار راهنمای زائر اظهار کرد: خدمات این نرم افزار با محوریت گمشدگان است. تمام تلاش ستاد راهنمای زائر این است که زوار حداقل دغدغه در این سفر پر برکت را داشته باشند و یکی از این دغدغه ها گمشدگان هستند.

وی افزود: در این نرم افزار نقشه آفلاین و آنلاین وجود دارد و زوار در زمان هایی که دسترسی به اینترنت ندارند، از نقشه های آفلاین استفاده می کنند و هر زمان که به اینترنت دسترسی داشته باشند می توانند از خدمات آنلاین نرم افزار راهنمای زائر استفاده کنند. باید این نکته را هم یادآوری کنم که در شهر نجف، مسیر نجف تا کربلا و در خود کربلا ۴۰ ایستگاه وجود دارد که در این ایستگاه ها، اینترنت رایگان فقط برای استفاده از این نرم افزار در اختیار مردم قرار می گیرد و این نرم افزار در این ایستگاه ها، قابلیت آپدیت شدن دارد.

کارگر درباره نوع عملکرد نرم افزار راهنمای زائر اظهار کرد: در طول مسیر ممکن است فردی از همراهانش جدا بماند و کسانی که این نرم افزار را دارند، مشخصات فرد گمشده را در یکی از این ۴۰ ایستگاه ثبت می کنند و هر فردی که دسترسی به نرم افزار دارد، می تواند محل گمشده را بیابد.


شنبه 13 مهر 1398 - 15:47:30