شیخ اسد قصیر : زیارت اربعین ، زیارتی آسمانی است

سه شنبه 1 مهر 1399 - 18:9:48

تهران - ویژه الکوثر : شیخ اسد قصیر پژوهشگر برجسته علوم اسلامی در شبکه الکوثر گفت زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین زیارتی آسمانی است و ما معتقدیم بنیان گذاری عزاداری امام حسین (ع) و زیارت اربعین ، از طریق وحی الهی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسد محمد قصیر دربرنامه «فقه الاسلام» در شبکه جهانی الکوثر گفت:« زیارت اربعین ارتباطی تاریخی و عمیق با حضرت زینب (س) دارد چرا که ایشان زیارت اربعین را پایه گذاری کرد. اما درباره زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین ما به طور کلی معتقدیم که کسی که این زیارت را پایه گذاری کرد ، وحی الهی بود. روایات و مدارک در این خصوص بسیار زیاد است که پیامبر اولین کسی بود که یاری امام حسین (ع) را در کربلا خواستار شد و کسی بود که خبر داد امام حسین (ع) نهضتی دینی و انسانی را آغاز می کند که اسلام را از چنگال اندیشه گمراهانه و ظالمانه و وحشیانه اموی نجات خواهد داد.» 

شیخ اسد قصیر افزود :« طرحی سیاسی و فرهنگی وجود داشت تا از اسلام و دین به جز اسم و رسم چیزی باقی نماند و هدف از آن از بین بردن ارزشهای انسانی و نظام دینی بود. بنابراین پیامبر (ص) اولین کسی بود که درباره آن هشدار داد و با علم از جانب خدا خبر داد که حسین قیام خواهد کرد و هر کس او را دید یاری اش کند و همچنین فرمود حسین منی و انا من حسین , یعنی رسالت حسین (ع) رسالت محمد (ص) است. »

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت :« بنابراین ما معتقدیم کسی که انقلاب حسین (ع) را پایه گذاری کرد پیامبر (ص) با وحی از جانب خدا بود و جبرئیل تربت کربلا را برای پیامبر آورد و ایشان تربت را بویید و گریست. پیامبر مشتاق تربت کربلا بود و آن را به ام سلمه داد تا حفظ و نگهداری کند. همه اینها نشان می دهد که این پیام را به مسلمانان می دهد که باید امام حسین را یاری کنند و به زیارت او بروند.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 12 مهر 1398 - 14:21:33