چگونه پس از گذشت 14 قرن امام حسین (ع) را یاری کنیم؟

شنبه 29 شهریور 1399 - 17:8:40

تهران - ویژه الکوثر : شیخ اسد قصیر پژوهشگر برجسته علوم اسلامی در شبکه الکوثر درباره چگونه یاری کردن امام حسین علیه السلام در حال حاضر و اینکه یاران واقعی آن حضرت چه کسانی هستند ، سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسد محمد قصیر دربرنامه «فقه الاسلام» در شبکه جهانیالکوثر گفت:« امام حسین علیه السلام زمانی که گفت «هل من ناصر ینصرنی؟» منظورش تنها این نبود که الان چه کسی مرا یاری می کند زیرا امام می دانست کسی او را یاری نمی کنند چرا که تنها سپاه یزید باقی مانده بود بنابراین این درخواست از ماست. ما چگونه باید امام حسین را یاری کنیم ؟ برای یاری امام حسین علیه السلام اولا ما باید به روش ایشان پایبند باشیم و دوم اینکه باید پیام انقلاب امام حسین علیه السلام را به گوش جهانیان برسانیم.»  

شیخ اسد قصیر افزود :« پیامبر (ص) اولین کسی بود که پیام رسالت امام حسین علیه السلام را رساند و در مناسبتهای مختلف از واقعه کربلا نام برد و برای امام حسین (ع) گریه کرد و پیام قیام عاشورا را پیش از آنکه رخ دهد ابلاغ کرد.» 

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت :« ما همانطور که باید عزاداری عاشورا و مراسم عزاداری را برگزار کنیم علاوه بر این باید عاشورا زنده نگه داریم ، چگونه عاشورا را زنده نگه داریم؟ فرموده اند «احیوا امرنا» (امر ما را زنده نگه دارید) ، معنایش این نیست که با گریه امر ما را زنده نگه دارید ، گریه امری طبیعی است و باید باشد بلکه فرموده اند علوم و احادیث ما را فرا بگیرید. فرموده اند ای کاش مردم محاسن کلام ما را می دانستند ، یعنی محاسن کلام امام حسین علیه السلام را در کربلا می دانستند ، آن جایی که فرمود هیهات من الذلة ، یا آنجایی که حضرت عباس (ع) فرمود به خدا قسم از دین و امام خود دفاع می کنم ، یا آنجا که حضرت زینب (س) خطاب به آن ظالم جنایتکار فرمود :«فَکِد کَیْدک وَاسْعَ سَعْیک و ناصِبْ جُهْدَک فوالله لا تمحُو ذکرنا و لا تُمیتُ وَحْیَنا (هر چه می‌توانی نقشه بکش و تلاش کن و بکوش، به خدا سوگند یاد ما محو شدنی نیست و وحیِ ما را هم نمی‌توانی از میان برداری).» 

شیخ قصیر تاکید کرد :« کسی که عاشق امام حسین علیه السلام و قیام عاشورا است ، همانطور که باید به دنبال حفظ این قیام و حفظ حرارت آن در قلب خودش باشد ، باید به دنبال این باشد که این انقلاب و این قیام حسینی بدنام و مخدوش نشود. اگر ما پیام اشتباه از انقلاب و قیام امام حسین علیه السلام منتشر نکنیم که البته این کار به صورت ندانسته صورت می گیرد و من برای عزاداران حسینی احترام قائل هستیم ، اما اگر این پیام به درستی منتقل شود مردم فوج فوج به این قیام می پیوندند چرا که هیچ انقلابی ، انسانی تر و با ارزشتر از انقلاب امام حسین علیه السلام وجود ندارد.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 10 مهر 1398 - 17:35:9

پربازدیدها