بن سلمان ادعای پمپئو را درباره حمله به تاسیسات آرامکو تکرار کرد

دو شنبه 8 مهر 1398 - 10:48:8
بن سلمان ادعای پمپئو را درباره حمله به تاسیسات آرامکو تکرار کرد

تهران- الکوثر: «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در مصاحبه با شبکه سی بی اس آمریکا گفت با مایک پمپئو هم عقیده‌ است که ادعا می کند حمله به تاسیسات نفتی آرامکو اقدام جنگی از طرف ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بن سلمان در ادامه این مصاحبه گفت اگر جامعه بین‌المللی تدابیر بازدارنده در قبال ایران اتخاذ نکند قیمت نفت ممکن است به طور فزاینده‌ای افزایش یابد. 

با این حال ولیعهد سعودی در ادامه تاکید کرد وی راه حل سیاسی را به راه حل نظامی ترجیح می‌دهد چرا که «وقوع هرگونه جنگ بین تهران و ریاض اقتصاد جهانی را به ورطه سقوط می‌کشاند». 

محمد بن سلمان در ادامه صدور دستور قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار معارض عربستانی از طرف خود را رد کرد اما در عین حال گفت که به عنوان رهبر کشور مسئولیت کامل قتل وی در کنسولگری به عهده من است. 

پیش از این ولی‌عهد عربستان برای اولین بار در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «پی بی اس»، اذعان کرده بود که او نیز در قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری ریاض مسئول محسوب می‌شود، چراکه این اقدام در دوره‌ای اتفاق افتاده که او مسئولیت امور را در عربستان بر عهده دارد.

ولیعهد سعودی همچنین قتل خاشقجی را اشتباه خواند و مدعی شد که قصد دارد تدابیری اتخاذ کند که در آینده این اتفاقات دیگر رخ ندهد.

بن سلمان اضافه کرد که تحقیقات درباره قتل خاشقجی و عوامل دخیل در آن ادامه دارد. 

روزنامه واشنگتن پست سال گذشته به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا گزارش داده بود که قتل خاشقجی با دستور مستقیم بن سلمان و توسط افراد نزدیک به وی طراحی و اجرا شده است.

با این حال بن سلمان در همین مصاحبه مدعی شد که هیچ بیانیه رسمی از طرف دولت آمریکا که او را متهم به دست داشتن در قتل خاشجقی کند صادر نشده است. وی همچنین تاکید کرد که روابط عربستان سعودی با آمریکا بسیار فراتر از قتل جمال خاشقجی است!

بن سلمان که برای اولین بار درباره حملات سهمگین به آرامکو که قلب اقتصاد عربستان سعودی است صحبت می‌کند گفت: اگر جهان یک موضع قوی و قاطع برای بازدارندگی در برابر ایران نگیرد، ما شاهد افزایش تنش‌ها با ایران خواهیم بود که منافع جهان را تهدید می‌کند. عرضه نفت مختل می‌شود و قیمت نفت نیز شدیدا بالا خواهد رفت طوری که تا کنون شاهد آن نبوده‌ایم. 

ولیعهد سعودی در ادامه مصاحبه خود افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کند تا یک توافق جدید پیرامون برنامه هسته‌ای و فعالیتهای ایران در سراسر خاورمیانه منعقد شود. 

 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 8 مهر 1398 - 10:47:50