زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات تونس اعلام شد

شنبه 6 مهر 1398 - 16:13:44
 زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات  تونس اعلام شد

تهران- الکوثر: رئیس کمیته عالی مستقل انتخابات تونس روز ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) را زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ، «نبیل بفون» رئیس کمیته عالی مستقل انتخابات تونس گفت که ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

طبق گزارش شبکه «فرانس ۲۴»، بفون همچنین از اینکه «نبیل القروی» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در زندان بسر می‌برد، ابراز نگرانی کرد و گفت که «این نگرانی وجود دارد که این موضوع سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد.»

او با اشاره به اینکه کمیته عالی انتخابات خواستار فراهم شدن زمینه برگزاری نشست خبری القروی یا حضور وی در مناظره تلویزیونی شده، افزود که وضعیت بسیار پیچیده‌ای است در حالیکه اصل برابری فرصت‌ها برای دو نامزدها بایستی رعایت شود.

رئیس کمیته عالی مستقل تونس تأکید کرد که تعلیق انتخابات مطرح نیست.

نخستین دور انتخابات ریاست‌جمهوری روز ۲۴ شهریور برگزار شد و بنا بر اعلام کمیته عالی انتخابات تونس، «قیس سعید علی»(نامزد مستقل) با ۱۸.۴ درصد و «نبیل القروی» (حزب قلب تونس) با ۱۵.۶ درصد آراء توانستند به دور دوم راه بیابند.

قیس حقوقدان بازنشسته و دارای کارنامه سیاسی یا وابستگی حزبی نیست و اغلب فعالیت‌های وی مربوط به قانون اساسی بوده است.

وی پس از انقلاب ۲۰۱۱ به تشریح معضلات قانون اساسی پرداخت که بازتاب زیادی در رسانه‌های تونس داشت.

سعید + پیش از این درباره انتخابات تونس گفته بود که «موضوع به مرحله جدید در تاریخ تونس مربوط است و گویی یک انقلاب است اما انقلابی با وجود احترام به مشروعیت موجود است.»

نبیل القروی نیز از حدود یک ماه قبل به اتهام پولشویی و فرار مالیاتی بازداشت شده است و در طول تبلیغات انتخاباتی نیز از انجام تبلیغات و تماس با رأی‌دهندگان ممنوع بوده است.

گفته می‌شود او از سال ۲۰۱۶ به دنبال مرگ پسرش در حادثه تصادف، انجام فعالیت‌های خیریه را آغاز کرد و به همین دلیل در مناطق محروم تونس از محبوبیت مردمی برخوردار است.


شنبه 6 مهر 1398 - 16:9:50