عفو بین الملل از بازداشت ۲ هزار نفر در اعتراضات مصر خبر داد

شنبه 6 مهر 1398 - 17:54:41
عفو بین الملل از بازداشت ۲ هزار نفر در اعتراضات مصر خبر داد

تهران- الکوثر: سازمان عفو بین الملل جمعه شب اعلام کرد که مقام های مصری حدود دوهزار نفر را از آغاز اعتراضات اخیر در این کشور دستگیر کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  عفو بین الملل از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر خواسته است تا به حق اعتراض مسالمت آمیز مردم این کشور احترام بگذارد.

این نهاد همچنین از مقام های مصر خواسته تا شیوه برخورد با تظاهرات ها در این کشور را به صورت ریشه ای تغییر دهند.

این درحالی است که معترضان مصری به رغم جو امنیتی شدید در این کشور، روز جمعه نیز در برخی شهرها علیه «عبدالفتاح السیسی» تظاهرات کردند.

نیروهای امنیتی با معترضان در استان قنا واقع در جنوب مصر و منطقه الوراق در استان الجیزه واقع در جنوب قاهره برخورد کردند. معترضان با سر دادن شعارهایی، خواستار کناره گیری السیسی از قدرت شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی در قاهره تمامی محورهای منتهی به میدان تحریر و ایستگاه های مترو در مرکز این شهر را بستند.

در همین حال «عبدالفتاح السیسی روز جمعه پس از بازگشت از نیویورک در قاهره گفت که «هیچ جای نگرانی» از فراخوان شکل گرفته برای برگزاری تظاهرات علیه او وجود ندارد.

پس از انتشار ویدیوهای افشاگر علیه السیسی و برخی رهبران مصر در سپتامبر جاری در شبکه های مجازی توسط «محمد علی» هنرپیشه و بازرگان مصری مخالف السیسی مقیم اسپانیا، از جمعه گذشته به این سو موجی از راهپیمایی های اعتراض آمیز سراسر مصر را فرا گرفته است.

بر همین اساس و با آغاز دور جدید تظاهرات در مناطق مختلف مصر، دولت این کشور محدودیت هایی را در خصوص فعالیت رسانه های خارجی و خبرنگاران برای پوشش تجمعات اعمال کرده است.


شنبه 6 مهر 1398 - 9:1:17