شیعیان چه وظیفه ای برابر قیام عاشورا دارند ؟

پنج شنبه 4 مهر 1398 - 15:27:40

تهران - ویژه الکوثر: پژوهشگر برجسته علوم اسلامی در شبکه الکوثر به تبیین وظیفه شیعیان درخصوص قیام عاشورا پرداخت و تاکید کرد قیام امام حسین علیه السلام ، گنجی است که همه جهانیان باید از آن بهرمند شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» در شبکه جهانی الکوثر گفت:« ما مسئول ابلاغ و رساندن پیام قیام امام حسین علیه السلام هستیم ، به چند دلیل ، اول اینکه انقلاب امام حسین (ع) یک مدرسه بسیار بزرگ است ، مدرسه درس و اشک است. من به شیعیان می گویم که این گنج در انحصار شما قرار ندارد و اگر فکر می کنید که کربلا فقط برای شماست در این صورت شما رحمتی برای جهانیان نخواهید بود آنگونه که جد امام حسین علیهما السلام بود. گسترش مکتب کربلا ، رحمتی برای جهانیان است. کربلا یک گنج بسیار بزرگ است و اجازه دهید همه جهان از این گنج عظیم استفاده کنند ، اجازه دهید همه جهان از اندیشه و انقلاب کربلا و این احساسات ناب در کربلا بهرمند شوند.» 

شیخ اسد قصیر افزود :« دوم اینکه قرآن کریم از ما می خواهد این پیام قیام امام حسین را به همه جهانیان برسانیم ، «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ (آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند)» کسانی بودند که مراسم عزاداری امام حسین (ع) را حتی اگر دست و پای آنها را هم قطع می کردند برگزار می کردند.» 

این استاد حوزه علمیه خطاب به شیعیان تاکید کرد :« عاشورا را احتکار نکنید و بخیل نباشید نه در تبلیغ و رساندن پیام رسالت محمدی و نه رساندن پیام حسینی چرا که رسالت حسینی نیز در امتداد رسالت محمدی قرار دارد.» 

وی اضافه کرد :« سوم اینکه شما عقلا و شرعا مسئول رساندن پیام قیام عاشورا هستید همانطور که حضرت زینب سلام الله علیها انجام داد. شما مسئول انتقال بیداری امام حسین علیه السلام هستید.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 مهر 1398 - 15:23:54