دوستداران امام حسین (ع) چه وظیفه ای برابر مردم مظلوم یمن دارند؟

پنج شنبه 10 مهر 1399 - 17:31:43

تهران- الکوثر: پژوهشگر برجسته علوم اسلامی در شبکه الکوثر به تبیین وظیفه و تکلیف عزاداران حسینی در حمایت از مردم مظلوم یمن و مقابله با ظلم و ستمگری همانگونه که امام حسین علیه السلام به آن اقدام کرد ، پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» در شبکه جهانی الکوثر گفت:« مردم یمن به نیرو و مردان جنگی نیاز ندارند مردم یمن ، زنان آنها زینبی و مردانشان حسینی هستند و قدرت و توانایی زیادی دارند. ما اگر می خواهیم حسینی باشیم باید اولا پیام مردم مظلوم یمن را برسانیم ، باید به مردم یمن کمکهای امدادی و انسان دوستانه انجام دهیم. باید پویشهای حمایت و امدادرسانی به مردم یمن به راه بیندازیم و دارو و مواد غذایی و آنچه مردم یمن به آن نیاز دارند برای آنها جمع آوری کنیم.» 

شیخ اسد قصیر افزود :« کسی که می تواند از مردم یمن حمایت کند با زبان یا کمک بشردوستانه و این کار را انجام ندهد یعنی این شخص فلسفه قیام امام حسین علیه السلام را نشناخته است. کسی که در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام شرکت می کند و از یمن و مردم این کشور یاد نمی کند امام حسین (ع) را نشناخته است.» 

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد :« نگویید من در سیاست دخالت نمی کنم ، این سیاست نیست بلکه این دین است. حمایت از مظلوم از نظر من تکلیف شرعی است ، باید دشمن ظالم ، آمریکا ، اسرائیل و انگلیس باشیم و باید از مظلوم حمایت کنیم.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 29 شهریور 1398 - 18:31:45

پربازدیدها