شیخ اسد قصیر : برخی عزاداریها توهین به امام حسین (ع) است

جمعه 29 شهریور 1398 - 16:52:31

تهران- الکوثر: پژوهشگر برجسته علوم اسلامی در شبکه الکوثر گفت بسیاری از عزاداریها به گونه ای برگزار می شود که امام حسین علیه السلام آن را نمی خواهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» در شبکه جهانی الکوثر گفت:« متاسفانه کسانی هستند که دهها سال است که مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام را برگزار می کنند اما نفهمیده اند امام حسین علیه السلام چه می خواهد و بسیاری از این عزاداریها به گونه ای برگزار می شود که امام حسین علیه السلام آن را نمی خواهد.» 

شیخ اسد قصیر افزود :« برخی با قمه زنی که به روشی وحشیانه برگزار می کنند امام حسین علیه السلام و مراسم عزاداری ایشان را بدنام می کنند. در گذشته قمه زنی انجام می شد و آیت الله نائینی فتوا داده بودند که در قمه زنی باید سه شرط رعایت شود و باید مقدار بسیار ناچیزی پیشانی خونی شود اما درحال حاضر قمه زنی به صورتی بسیار وحشیانه انجام می شود.» 

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد :« آیا این احیای شعائر حسینی است؟ آیا این گونه می خواهیم پیام امام حسین را برسانیم؟ با قمه زنی ، راه رفتن بر روی ذغال گداخته ؟ انواع مختلف این کارها را انجام می دهند و می گویند کار مقدسی است و از یکی از منبریها شنیدم که می گفت این کار واجب است. بسیار جالب است که بسیاری از این بزرگانی که دعوت به قمه زنی می کنند خودشان حتی یک بار هم قمه زنی نکرده اند.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 29 شهریور 1398 - 16:50:15