بن علی دیکتاتور مخلوع تونس در عربستان درگذشت

جمعه 29 شهریور 1398 - 11:6:34
بن علی دیکتاتور مخلوع تونس در عربستان درگذشت

تهران - الکوثر : چند روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آزاد در تونس, زین العابدین بن علی دیکتاتور مخلوع این کشور روز پنجشنبه در سن هشتاد و سه سالگی در تبعید در عربستان سعودی مرد.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بن علی ماه ژانویه سال 2011 پس از آن که تونسی ها در جریان یک انقلاب علیه حاکمیت ظالمانه وی قیام کردند ، از زادگاه خود گریخت. 
روز یکشنبه, تونسی ها برای شرکت در انتخاباتی که با حضور نامزدهایی از طیف های سیاسی مختلف برگزار شد, به پای صندوق های رای رفتند و دو نامزد را به دور دوم انتخابات فرستادند؛ روندی که در دوران مسئولیت بن علی غیرقابل تصور بود.
با این حال به رغم این که تونسی ها در مقایسه با شهروندان دیگر کشورهای عربی که همچنین در سال 2011 قیام کردند, بسیار راحت تر به دموکراسی دست یافتند ولی بسیاری از آنها در مقایسه با دوران بن علی از لحاظ اقتصادی در شرایط بدتری قرار دارند. 
به رغم این که تقریبا همه نامزدهای شرکت کننده در انتخابات روز یکشنبه از حامیان صریح اللهجه انقلاب بودند, یکی از آنها به نام عبیر موسی به عنوان هوادار حکومت برکنار شده بن علی فعالیت کرد و فقط چهار درصد آرا را کسب کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 29 شهریور 1398 - 10:30:27

دسته بندی :