«قیس سعید» و «نبیل القروی» به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس می‌روند

دو شنبه 25 شهریور 1398 - 9:10:22
«قیس سعید» و «نبیل القروی» به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس می‌روند

تهران- الکوثر: بر اساس شمارش آرای اولیه انتخابات ریاست جمهوری در تونس مشخص شد که «قیس سعید» و «نبیل القروی» به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس خواهند رفت.

«قیس سعید» و «نبیل القروی» به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس می‌روند

بر اساس شمارش آرای اولیه انتخابات ریاست جمهوری در تونس مشخص شد که «قیس سعید» و «نبیل القروی» به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس خواهند رفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   رسانه‌های تونسی خبر دادند بر اساس شمارش آرای اولیه، نتایج حاکی از آن است که «قیس سعید» و «نبیل القروی» به دور دوم انتخابات ریاست جمهور تونس راه می‌یابند.

بر اساس گزارش‌ها «قیس سعید» در جایگاه نخست قرار داشته و «نبیل القروی» در جایگاه دوم شمارش آرای اولیه قرار دارد.

انتخابات روز یکشنبه دومین انتخابات ریاست‌جمهوری تونس پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ است که به سرنگونی رژیم بن علی و متواری شدن وی به عربستان سعودی منجر شد.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری تونس، هفدهم نوامبر (۲۰۱۹) برگزار شود اما مرگ «الباجی قائد السبسی» رئیس جمهور فقید این کشور، انتخابات را جلو انداخت. 

السبسی، ۲۵ جولای گذشته در ۹۲ سالگی درگذشت و طبق قانون که مقرر کرده طی مهلت ۹۰ روزه رئیس جمهور جدید انتخاب شود، «محمد الناصر» رئیس پارلمان مسئولیت‌های او را بر عهده گرفت.

السبسی دومین رئیس جمهور تونس بعد از انقلاب ۲۰۱۱ است. المنصف المرزوقی اولین رئیس جمهور بود که البته به شکل غیرمستقیم انتخاب شده بود.


دو شنبه 25 شهریور 1398 - 8:38:24