پژوهشگر اسلامی تشریح کرد:

ماموریت امام سجاد(ع) و حضرت زینب پس از واقعه کربلا

دو شنبه 24 شهریور 1399 - 11:21:51

تهران- ویژه الکوثر: پژوهشگر علوم اسلامی، ماموریتی را که امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها پس از واقعه جانسوز کربلا و شهادت امام حسین (ع) برعهده گرفتند، تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شیخ سهیل برکات در برنامه «یوم جدید» شبکه جهانی الکوثر گفت: مهم ترین دغدغه امام زین العابدین(ع) و عمه گرامی ایشان حضرت زینب پس از واقعه عاشورا این بود که باقیمانده میراث کربلا و اسلام ناب محمدی را حفظ کنند و به مردم نشان دهند که انقلاب امام حسین (ع) انقلاب حق بر باطل بود. نقش و مسئولیت امام زین العابدین (ع) همین بود.

این استاد حوزه، ادعای کسانی را که می گویند امام زین العابدین پس از واقعه کربلا خود را از سیاست کنار کشید، برداشتی اشتباه توصیف کرد و گفت: وقتی می گوییم امامت در امتداد نبوت قرار دارد به این معنا است که هر مسئولیتی برعهده پیامبر بود از جمله مسئولیت های سیاسی، به امام معصوم پس از ایشان منتقل می شود.

شیخ سهیل برکات افزود: ماموریت امام زین العابدین در طول مسیر حرکت کاروان اسرای کربلا این بود که مظلومیت اهل بیت را نشان دهد و اهدافی را که موجب شد پدرش امام حسین (ع) بخاطر آنها قیام کند برای مردم تشریح نماید. امام زین العابدین و حضرت زینب در هیچ مقطعی از بیان ظلمی که بر امام حسین و اهل بیت ایشان روا داشته شد کوتاهی نکردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 24 شهریور 1398 - 13:21:15