حضور هیأت‌های غربی در لبنان برای بزرگداشت کشتار صبرا و شتیلا

شنبه 23 شهریور 1398 - 15:2:34
حضور هیأت‌های غربی در لبنان برای بزرگداشت کشتار صبرا و شتیلا

تهران- الکوثر: هفتاد تن از شخصیت‌های اروپایی، آمریکایی و آسیایی برای بزرگداشت کشتار صبرا و شتیلا، امروز (شنبه) وارد بیروت شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  هیأت‌هایی از اروپا، آمریکا و آسیا که نزدیک به هفتاد نفر را شامل می‌شود، امروز (شنبه) در چارچوب کمیته «صبرا و شتیلا را فراموش نمی‌کنیم»  وارد بیروت پایتخت لبنان شدند.

به نوشته العربی الجدید، این کمیته که به دست «استیفانو کیارینی» روزنامه‌نگار ایتالیایی تشکیل شده‌ است قرار است با حضور در بیروت یاد و خاطره کشته شدگان قتل عام صبرا و شتیلا را گرامی بدارد.

این هیأت که بیشتر اعضای آن از روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و اعضای احزاب چپ گرا هستند، قصد دارند با بازدید از اردوگاهها از شرایط زندگی فلسطینی‌ها مطلع شده و با آنها ابراز همبستگی کنند.

همچنین هیأت یاد شده قرار است در اردوگاههای «برج البراجنه»، «شاتیلا»، «البرج الشمالی»، «الرشیدیه»، «نهر البارد» و «مارالیاس» با خانواده‌های باز مانده از کشتار صبرا و شتیلا دیدار کنند.

برگزاری جشنواره‌های هنری و عکسایی و گفت‌و‌گو با آوارگان فلسطینی و در نهایت راهپیمایی به سمت مزار شهدای صبرا و شتیلا از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

قتل عام صبرا و شتیلا در روز پنجشنبه ۱۶ سپتامبر ۱۹۸۲ آغاز شد و سه روز به طول انجامید و یکی از بدترین قتل عام‌های عصر حاضر لقب گرفت. در این کشتار که به دست گروهک فالانژهای لبنانی و با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به فرماندهی «آریل شارون» رخ داد، نزدیک به سه هزار فلسطینی کشته شدند.


شنبه 23 شهریور 1398 - 14:36:57

دسته بندی :