تسلیت حزب الله لبنان به مناسبت شهادت شماری از عزاداران حسینی در عراق و نیجریه

چهار شنبه 20 شهریور 1398 - 16:2:12
تسلیت حزب الله لبنان به مناسبت شهادت شماری از عزاداران حسینی در عراق و نیجریه

تهران - الکوثر : حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای شهادت شماری از زائران حسینی در روز دهم محرم در عراق و همچنین شهادت و زخمی شدن شماری از عزاداران حسینی را در مناطق مختلف نیجریه تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حزب الله لبنان همچنین با انتقاد شدید از اقدام دولت نیجریه در تیراندازی به سوی شهروندان بی گناه اعلام کرد اقدامات سرکوبگرانه و پلید دولت نیجریه با ساده ترین حقوق انسانی نیز مغایرت دارد است.
در بیانیه ای که توسط روابط عمومی حزب الله منتشر شد آمده است: حزب الله به عزاداران حسینی، امام حسین (ع)، خاندان شهید آن حضرت، مرجعیت دینی و ملت بزرگوار عراق شهادت شماری از زائران حسینی را در حادثه ازدحام تأسف باری که روز دهم محرم روی دارد تسلیت می گوید و از خداوند متعال می خواهد این افراد با امام حسین و یارانش محشور شوند و آرزو دارد زخمیان هر چه زودتر شفا یابند و از خدای عزوجل صبر و آرامش را برای خانواده های شهداء مسئلت دارد. 
حزب الله لبنان همچنین مراتب تأسف خود را از کشته و زخمی شدن شماری از عزاداران حسینی در روز عاشورا در مناطق مختلف نیجریه تسلیت گفت و با انتقاد از تیراندازی مقامات نیجریه به سوی شهروندان بیگناه اعلام کرد این اقدامات سرکوبگرانه وپلید با ساده ترین حقوق انسانی مغایرت دارد.
حزب الله ضمن ابراز همبستگی کامل با عزاداران حسینی اعلام کرد: حق طبیعی عزاداران است که به عزاداری حسینی بپردازند. حزب الله با تسلیت به خانواده های شهداء خواستار شفای عاجل برای زخمی ها شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 20 شهریور 1398 - 15:47:20