مرگ مشکوک یک دانشمند هسته ای مصر

شنبه 16 شهریور 1398 - 13:3:14
مرگ مشکوک یک دانشمند هسته ای مصر

تهران- الکوثر: رسانه های مغربی گزارش دادند که یکی از دانشمندان هسته ای مصری در یکی از هتل های مغرب در شرایطی مبهم از دنیا رفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دادستانی کل مغرب دستور کالبد شکافی جسد یک دانشمند هسته ای مصری را داد که در شرایطی مبهم در یکی از هتل ها فوت کرده است.

براساس این گزارش، "ابوبکر عبدالمنعم رمضان" با یک عارضه جسمی از  اتاقش در هتل منطقه "کدال" به بیمارستان منتقل شد و در آنجا از دنیا رفت.

این دانشمند برای حضور دریک نشست عربی درباره انرژی به مغرب سفر کرده بود. برخی منابع علت مرگ وی را سکته قلبی اعلام کرده اند.

دادستانی کل مغرب دستور داده که با توجه به مشکوک بود مرگ وی، جسد کالبد شکافی شود تا عامدانه یا غیر عمدی بودن مرگ رمضان مشخص شود.

طبق گزارش منابع پزشکی ظاهرا رمضان پس از نوشیدن یک لیوان آبمیوه احساس درد در معده اش کرده و بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

رسانه های مغربی همچنین گفته اند که این دانشمند در نشست های رسمی با وزرای محیط زیست در سال ۲۰۱۴ شرکت کرده و در سال ۲۰۱۵ به همراه دانشمندان دیگر مسئول بررسی پیامدهای احتمالی نیروگاه های هسته ای از جمله "دیمونا" در سرزمین های اشغالی بود.

آخرین مرگ مشکوک یک دانشمند مسلمان مرگ "فادی البطش" دانشمند مسلمان و فلسطینی ساکن کوالالامپور پایتخت مالزی دارای درجه دکترا در رشته مهندسی الکترونیک بود. البطش ۳۵ ساله از اهالی شهر "جبالیا" در نوار غزه و مدرس دانشگاه مالزی بود.

پیش تر از او در سال ۲۰۱۶ "محمد الزواری" مهندس در زمینه هوا فضا در شهر "صفاقس" در جنوب شرق تونس با شلیک گلوله کشته شد.


شنبه 16 شهریور 1398 - 13:1:33

دسته بندی :