واکنش سازمان ملل و آمریکا به عملیات تلافی‌جویانه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی

دو شنبه 11 شهریور 1398 - 10:31:8
واکنش سازمان ملل و آمریکا به عملیات تلافی‌جویانه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر: دبیرکل سازمان ملل متحد و فرستاده آمریکا در امور خاورمیانه به عملیات مقاومت حزب الله علیه یک گشتی نظامی رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار حفظ آتش بس در مرزهای جنوبی لبنان شد و تضمین پایبندی کامل به قطعنامه‌های شورای امنیت شد.

استفان دوگاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتن داری و توقف تمام اقداماتی شد که قطعنامه 1701 را نقض می‌کند، وی خواستار تمام اقدامات جنگی شده است.

«جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا در امور خاورمیانه نیز در واکنش به اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان علیه تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر از تل‌آویو حمایت کرد.

گرینبلات در گفت‌وگو با تلویزیون آمریکایی «الحره»، مدعی شد: «موشک‌هایی که از لبنان به سمت «اسرائیل» شلیک شدند، احتمالا صلح را تضعیف می‌کند. ایران وابستگانی در لبنان و غزه دارد و تلاش می‌کند از طریق آنها به اسرائیل ضربه وارد کند.»

این مقام آمریکایی افزود: «ایالات متحده بر حق اسرائیل در دفاع از خود تأکید می‌کند.»

 

این واکنش ها  در پی عملیات رزمندگان حزب الله علیه یک گشتی نظامی رژیم صهیونیستی در جاده پادگان افیفیم صورت گرفت، عملیاتی که در پاسخ به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به لبنان انجام شد .حزب‌الله لبنان، شامگاه یکشنبه با موشک هدایت‌شونده «کورنت»، دو خودروی نظامی اسرائیلی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد که یکی از این خودروها به طور کامل منهدم شد.


دو شنبه 11 شهریور 1398 - 10:9:26