زائران حسینی بدون روادید از شلمچه و چذابه به عراق می‌روند

یک شنبه 10 شهریور 1398 - 16:47:56
 زائران حسینی بدون روادید از شلمچه و چذابه به عراق می‌روند

تهران- الکوثر: مسئول عتبات عالیات مدیریت حج و زیارت خوزستان گفت: زائران حسینی از روز یکشنبه ۱۰ شهریور می‌توانند بدون روادید از پایانه‌های چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق عزیمت کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  محمد امین یاقوت  افزود:طبق توافق قبلی مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و عراق ، زائران ایرانی از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر به مدت ۲ ماه اجازه دارند بدون داشتن روادید به عتبات عالیات در عراق سفر کنند.
در سال های اخیر مسئولان ارشد عراقی تنها یک بار اجازه دادند زائران ایرانی اربعین بدون روادید(ویزا) از مرزهای رسمی کشور ، به شهرهای مقدس عراق سفر کنند.

وی ثبت نام در سامانه "سماح" سازمان حج و زیارت و پرداخت ۲۲۰هزار ریال بابت بیمه و هلال احمر(در صورت ثبت نام خود متقاضی) و داشتن گذرنامه معتبر را برای خروج از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه لازم و ضروری خواند ولی این امکان وجود دارد که زائران مشتاق تشرف به عتبات عالیات برای ثبت نام در سامانه سماح و انجام مراحل آن به دفاتر رسمی خدمات زیارتی زیرپوشش سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.
به گفته یاقوت ، زائران حسینی برای خروج از مرزهای رسمی کشور باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.
مسئول عتبات عالیات مدیریت حج و زیارت خوزستان در ادامه افزود: از ابتدای شهریور امسال تاکنون ۱۱۰هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده  که از این تعداد ۸۱هزار نفر ثبت نام قطعی کرده اند.
به گفته یاقوت، از این تعداد هفت هزار و ۵۵۰ خوزستانی برای تشرف به شهرهای مقدس عراق و حضور در کنگره عظیم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که در هفته های آینده روند ثبت نام متقاضیان در این سامانه افزایش می یابد.
پیش بینی شده با حدف روادید برای زائران اربعین حسینی تعداد زائرانی که از مرزهای شلمچه و چذابه به کربلای معلا و نجف اشرف مشرف می شوند افزایش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته باشد.
اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائرحسینی از گذرگاه مرزی چذابه و ۵۵۰هزار زائر از مرز بین المللی شلمچه به عراق عزیمت کردند.
امسال مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان ، مهران در استان ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه برای تردد زائران حسینی گشوده می شود.


یک شنبه 10 شهریور 1398 - 16:4:29

پربازدیدها