همه حاجیان ایرانی تا پیش از هشتم محرم به خانه باز می گردند

یک شنبه 3 شهریور 1398 - 17:51:59
همه حاجیان ایرانی تا پیش از هشتم محرم به خانه باز می گردند

تهران- الکوثر: نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به همه حاجیان کشورمان اطمینان داد تا پیش از هشتم محرم به خانه بر می گردند و ایام تاسوعا و عاشورا در شهر خویش خواهند بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» این مطلب را روز شنبه در جریان بازدید از هتلهای «سنود العزیزیه» و «دارمبارک» در مکه مکرمه و در پاسخ به آن دسته از حاجیان بیان کرد که نگران بودند نتوانند در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر خویش حضور یابند.
چندتن از زائران اصفهانی در هتل سنود العزیزیه ضمن تشکر از شرایط مطلوب اقامتی خویش به نماینده ولی فقیه گفتند: «حاج آقا، به فکر ما باشید. ما در ایام عاشورا نذر داریم. می خواهیم به موقع به ایران برسیم».
نماینده ولی فقیه در پاسخ گفت: با وجود سخت گیریهای عربستان در زمینه پروازها، مسئولان حج و زیارت پیگیر هستند چند هواپیمای دیگر نیز به جدول برنامه های اعزام حجاج به ایران اضافه کنند.
آقای «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت نیز که نماینده ولی فقیه را همانند روزهای گذشته در جریان بازدید از هتلها همراهی می کرد، به حجاج ایرانی اطمینان داد که  بازگشت همه حجاج تا دو روز قبل از عاشورا پایان خواهد یافت.
وی افزود: با این حال، چنانچه برخی حجاج که مدت اقامت آنها طولانی شده است، به دلایل کاری یا خانوادگی مایلند زودتر به کشور برگردند، در سطح مقدورات با بازگشت آنها موافقت می شود و تاکنون نزدیک به یکهزار نفر از این حجاج به کشور برگشته اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 3 شهریور 1398 - 17:51:9