اهداف پشت پرده اتفاقات عدن از زبان منابع سیاسی یمنی

سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:28:40
اهداف پشت پرده اتفاقات عدن از زبان منابع سیاسی یمنی

تهران- الکوثر: منابع سیاسی یمن تأکید کردند که هدف رویدادهای اخیر استان عدن اعطای نقش به شورای انتقالی جنوب در گفت‌وگوهای صلح این کشور است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، چند منبع سیاسی یمنی در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی اظهار داشتند، سناریوی امارات برای تسلط بر استان عدن و مؤسسات و پایگاه‌های نیروهای گارد ریاست جمهوری مستعفی یمن، عملاً دولت به ریاست عبد ربه منصور هادی را سرنگون کرد.

این منابع افزودند: آنچه در عدن رخ داد اتفاقی نبوده و موجب تعجب بسیاری از ناظران نشد اما آنها انتظار نداشتند این سناریوی غم‌انگیز که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها غیرنظامی شد برای بیرون کردن دولت (مستعفی) از عدن و واگذاری رسمی مقرهای آن به جدایی‌طلبان وابسته به امارات به رهبری شورای انتقالی جنوب انجام گرفته باشد.

طبق گفته این منابع، تسلط بر استان عدن به منظور دادن نقش به شورای انتقالی جنوب در گفت‌وگوهای آتی صلح میان طرف‌های یمنی صورت گرفت، طوری که این شورا مانند انصارالله در شمال یمن، به یک قدرت در جنوب این کشور تبدیل شود و به تبع آن دولت مستعفی با تمامی تشکیلاتش در تمامی مذاکرات طرف ثالث باقی بماند.

منابع مذکور ادامه دادند: سناریوی تحویل عدن به جدایی طلبان جنوب به منظور عبور از بن بست ایجاد شده در گفت‌وگوهای صلح یمن اجرا شد. اقدامات امارات در عدن از خواست عربستان جدا نبود، زیرا اعتقاد بر این است که ابوظبی تنها مجری خواسته‌های ریاض برای حل بحران یمن و خروج از جنگ این کشور با حداقل خسارت بوده و همچنین این اقدام تلاشی برای جلوگیری از خروج شکست خورده ائتلاف عربی از این جنگ بوده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:21:47