همایش حجاج ایرانی مقیم خارج در مکه مکرمه برگزار شد

پنج شنبه 17 مرداد 1398 - 9:24:35
همایش حجاج ایرانی مقیم خارج در مکه مکرمه برگزار شد

تهران- الکوثر: همایش زائران ایرانی خانه خدا با موضوع «میعاد با ابراهیم» با حضور مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب در این همایش گفت: حضور همه ما درکنار خانه کعبه به برکت دعای مستجاب حضرت ابراهیم است که دلهای شیفته را به این نقطه از زمین می کشاند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با یادآوری سالگرد شهادت جمعی از هموطنان کشورمان در مراسم برائت از مشرکین حج سال 1366 گفت: این قهرمانان برای همه الگو بودند و در اعلام انزجار از ستمگران و مستکبرین به شهادت رسیدند. 
سرپرست حجاج ایرانی افزود: در نماز طواف فاصله ما و کعبه، مقام ابراهیم خلیل‌الله است و خدای بزرگ که می فرماید «ابراهیم اسوه حسنه» است این نه فقط برای آن روزها؛ بلکه برای همه تاریخ است، لذا همه حاجیان در رسیدن به فیض الهی به راه و مقام ابراهیم اقتدا می کنند.
وی یکی از برنامه‌های انبیاء را مسئله برائت عنوان کرد وگفت: حضرت ابراهیم برای آنکه به بت پرستان بفهماند که آنها اراده‌ و توانی ندارند. بت ها را شکست و تبر را بر دوش بت بزرگ قرار داد.
حجت الاسلام و المسلمین نواب با تاکید بر اینکه اصول دین را باید از روی تعقل پذیرفت، تاکید کرد: حضرت ابراهیم در عبادت تسلیم خداوند است اما در فهم دین تعقلی برخورد کرد و با ذبح حضرت اسماعیل نشان داد که تسلیم امر الهی است لذا از این جهت که در پیشگاه خداوند متعال تسلیم بود، الگو است.
وی خطاب به ایرانیان مقیم خارج گفت: اینکه شما از پنج قاره دنیا به اینجا آمده اید، به برکت دعای مستجاب حضرت ابراهیم است که دلهای شیفته را به این نقطه از زمین می کشاند. 
در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در سخنانی به موضوع چگونگی رشد و تکامل انسان و تفاوت آن با حیوان پرداخت و گفت: کل موجودات عالم برای زنده ماندن تلاش می کنند اما انسان برای زندگی کردن آمده است. 
این خطیب برجسته کشورمان افزود:‌ زندگی کردن غیر از زنده ماندن است چون مسیر انسان عمودی و رو به کمال است و تا جایی می‌رسد که جز خدا چیز دیگری نبیند.
در ابتدای این همایش نیز معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری گفت: در فضیلت حج همین بس که ما را از اطراف و اکناف عالم گرد این نقطه جمع کرده است.
سید محمد حسینی به رویدادهای تاریخی زمان پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام  (ص) به شانه سلمان فارسی زدند و فرمودند: اگر بیرق و پرچم دین از دست قومی زمین بیفتد، به دست قوم دیگری خواهد افتاد و آن قوم، ایرانی ها هستند و همین موضوع در رابطه با کسب علم نیز عنوان شده است که اگر علم در ثریا باشد، ایرانی‌ها به آن دست خواهند یافت. 
در آغاز این همایش نوجوان ایرانی مقیم آمریکا فضای محفل را با قرآئت قرآن معنوی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از وی و تلاش خانواده اش تجلیل کرد.
رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت هم در مصاحبه با خبرنگار ما از تلاش این سازمان برای افزایش سهمیه حج ایرانیان مقیم خارج خبر داد.

 


پنج شنبه 17 مرداد 1398 - 9:24:25