سازمان آکسفام: ۳۳۵ کودک امسال در جنگ یمن کشته شدند

پنج شنبه 17 مرداد 1398 - 11:9:39
سازمان آکسفام: ۳۳۵ کودک امسال در جنگ یمن کشته شدند

تهران- الکوثر: سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام اعلام کرد که ۳۳۵ کودک یمنی در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) در جنگ و نا آرامی های این کشور کشته شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در بیانیه آکسفام آمده است: در سال جاری میلادی ۳۳۵ کودک یمنی در بمباران های هوایی، مناطق مین گذاری شده و حملات راکتی و توپخانه ای کشته شدند.

در همین رابطه، «محسن صدیقی» مدیر دفتر سازمان آکسفام در یمن گفت: در سال جاری تقریبا هر روز یک کودک کشته می شود.

وی افزود: همچنان خشونت ها در کنار بحران گرسنگی و بیماری، جان غیر نظامیان را در یمن تهدید می کند.

مدیر آکسفام  اضافه کرد: مردم یمن به صورت فوری نیازمند آتش بس در سراسر این کشور هستند پیش از اینکه این جنگ قربانیان بیشتری بگیرد.

آکسفام یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، متشکل از ۱۵ سازمان در ۹۸ کشور است.

پیش تر نیز این سازمان بین المللی خواستار ارسال فوری کمک های بین المللی به یمن شده بود.

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن نیز چندی پیش گفته بود: این کشور با بدترین بحران انسانی در جهان روبرو است، چرا که نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفری آن دست کم به یکی از انواع کمک های انسانی و حمایت نیاز دارند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.


پنج شنبه 17 مرداد 1398 - 8:58:22