اولین تصاویر از شیخ زکزاکی پس از خروج از زندان

سه شنبه 15 مرداد 1398 - 11:58:0

تهران - الکوثر : مردم نیجریه پس از انتشار خبر موافقت دادگاه اینکشور با آزادی مشروط شیخ "ابراهیم زکزاکی" رهبر جنبش اسلامی نیجریه برای درمان ، با حضور در خیابان‌‌ها به جشن و پایکوبی پرداختند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دادگاه نیجریه روز دوشنبه به شیخ "زکزاکی" و همسرش اجازه داد تا برای درمان به خارج از کشور سفر کنند.

جنبش اسلامی نیجریه در همین ارتباط در حساب توییتری خود نوشت : دادگاه مجوزی برای سفر شیخ زکزاکی و همسرش به هند برای پیگیری روند درمان صادر کرده است. 

تارنمای روزنامه "ونگارد" نیجریه هم اعلام کرد، سفر شیخ زکزاکی به هند به صورت مشروط خواهد بود که یکی ازشروط آن همراهی مقامات امنیتی نیجریه با رهبر جنبش اسلامی این کشور در این سفر است.

براساس گزارش‌ها این حکم از سوی دادگاه عالی "کادونا" یکی از ایالت‌های نیجریه صادر شده است.

شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش 13 دسامبر 2015 در حمله نظامیان نیجریه به حسینیه ای در شهر "زاریا" بازداشت شدند. 

نیرو‌های ارتش نیجریه در روز بازداشت شیخ زکزاکی ، با تیراندازی به سوی تجمع کنندگان در برابر حسینیه و منزل وی ، صدها نفر از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی را به شهادت رسانند.  

دادگاه عالی نیجریه در دسامبر 2016 حکم آزادی فوری شیخ زکزاکی را صادر و ارتش و سازمان‌های امنیتی نیجریه را به پرداخت 150 هزار دلار غرامت به خانواده وی محکوم کرد، اما ارتش و این سازمان ها ضمن امتناع از اجرای این حکم ، شیخ زکزاکی را همچنان در بازداشت نگه داشتند.

منابع نزدیک به خانواده رهبر جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرده اند وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی وخیم است ، لذا هرچه سریعتر باید آزاد شود.  

جنبش اسلامی نیجریه نیز اخیرا اعلام کرد ، شیخ زکزاکی توسط دولت نیجریه در زندان مسموم شده است.  

در همین حال ، محدودیت های دولت نیجریه ، علیه جنبش اسلامی این کشور افزایش یافته است.  

دفتر "محمدو بوهاری" رئیس جمهور نیجریه اخیرا فعالیت جنبش اسلامی این کشور را ممنوع  اعلام کرد.   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 15 مرداد 1398 - 11:55:12