عملیات گسترده پهپادی نیروهای یمنی؛ توقف پروازها در جنوب عربستان

سه شنبه 15 مرداد 1398 - 11:0:31
 عملیات گسترده پهپادی نیروهای یمنی؛ توقف پروازها در جنوب عربستان

تهران - الکوثر : سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه بین‌المللی أبها، پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه «خمیس مشیط» و فرودگاه نجران عربستان خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه در این عملیات‌ها از پهپادهای «قاصف K2» استفاده شده است، افزود: در عملیات اول، آشیانه‌ هواپیما‌های بدون خلبان در فرودگاه نجران به صورت مستقیم هدف حمله قرار گرفتند و براثر آن، پرواز‌های فرودگاه نجران متوقف شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: در عملیات دوم نیز شماری از مواضع نظامی مهم و حساس ارتش سعودی در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط واقع در عسیر هدف حملات پهپادی قرار گرفتند و پهپاد‌ها با دقت به اهداف تعیین شده حمله کردند. 

سریع افزود : عملیات سوم نیز آشیانه‌ هواپیما‌ها و همچنین تعدادی از اهداف دیگر را در فرودگاه بین‌المللی أبها (در عسیر) هدف قرار داد و پهپاد‌ها با دقت بسیار خوب به اهدافشان حمله کردند و باعث توقف پرواز‌ها از این فرودگاه شدند. 

این حملات پس از آن صورت می‌گیرد که روز یکشنبه «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» دبیرکل جنبش انصار‌الله یمن، به ریاض درباره عواقب ادامه تجاوزش به یمن و همچنین تشدید حملات تلافی‌جویانه یمنی‌ها علیه عربستان هشدار داد. 

سید عبدالملک الحوثی گفت: هر اندازه که سعودی به تجاوزش ادامه دهد، مردم یمن نیز از هیچ تلاشی در پاسخ به این تجاوز دریغ نخواهند کرد و به اندازه‌ای که می‌توانند ضربات دردناک و مهلک به سعودی‌ها وارد خواهند کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 15 مرداد 1398 - 10:48:58

دسته بندی :