به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ محمدتقی قادری با اشاره به کارآیی بالای این نرم افزار برای زائران در موقعیت و شرایط مختلف افزود : این نرم افزار میتواند در طول موسم حج ، زائران را برای یافتن و رسیدن به مقصد شان راهنمایی کند.
وی با بیان اینکه این نرم افزار بر روی گوشیهای هوشمند به صورت آنلاین و حتی آفلاین خدمات لازم را ارائه می دهد، گفت: علاوه بر امکان مسیریابی برای زائران؛ شناسایی زائران گمشده،کمک به زائران در راه مانده، نظرسنجی ، ارتباط دو سویه با مسوولان سازمان و مانند آن از جمله خدمات نرم زائر یار است.
قادری نتشریح کرد : زائران می توانند اطلاعات لازم در رابطه با مسیرهای اماکن مقدس مدینه و مکه و مشاعر را در روی نقشه به سهولت از طریق این نرم افزار پیدا نموده و از مسیرهای عزیمت از هتل به حرمین شریفین و بالعکس نیز مطلع شوند.
وی با بیان اینکه آدرس درمانگاه ها و مراکز درمانی نیز در این نرم افزار تعریف شده، تصریح کرد: زائران می توانند چادر خود در منا و عرفات و اماکن تعیین شده را روی نقشه بیابند.
قادری افزود اعلام گم کردن راه توسط حجاج و راهنمایی آنها از طریق نقشه و تماس مسؤلان ستاد و ارائه نکات لازم از دیگر خدمات این نرم افزار محسوب می شود.
به گفته وی ، اعلام نیازکمک فوری و مراجعه مسؤلان ستاد به درخواست کننده در هر نقطه نیز در آن پیش بینی شده است.
وی گفت: زائران می توانند از طریق «زائریار» از نقاط مهم در حرمین شریفین از جمله درها و نیز بزرگان مدفون در قبرستان بقیع آگاه شوند.
این مسئول تصریح کرد : اطلاعات شماره تماس مدیر کاروان، مدیر هتل و روحانی کاروان و شماره امداد و تماس رایگان با آن از دیگر امکانات نرم افزار است در عین آنکه امکان ثبت انتقادات و پیشنهادات و نظرات ؛
ثبت اشکالات احتمالی در خدمات ارائه شده و اعلام برخط آن به مسؤلان ستاد جزو سایر خدمات زائر یار است و نیازی به مراجعه حضوری به ستاد نیست .
وی با بیان اینکه امکان اطلاع رسانی لازم به حجاج نیز در این نرم افزار پیش بینی شده است، گفت:حجاج می توانند اطلاعات مورد نیاز را به صورت کامل در این نرم افزار دریافت کرده که این مهم برای مواقع خاص همانند طوفانی که سال گذشته در عرفات رخ داد ، پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: امکان ثبت اشیاء مفقودی توسط زائر و نیز اشیاء پیداشده از دیگر خدمات نرم افزار زائر یار است.
مسئول فناوری حج 98 عنوان کرد: اطلاع از برنامه غذایی روزانه، نظرسنجی از حجاج در موضوعات مختلف برای اصلاح نحوه ارائه خدمات، دسترسی به اطلاعیه ها و ارایه دستورالعمل ها از دیگر خدمات زائر یار است.
قادری با بیان اینکه زائر یار به غیر از ارائه خدمات به زائران در بخش ستادی نیز فعال است، گفت:ارائه چک لیست ها به عوامل در حوزه های مختلف خدماتی مسکن، نقل، تغذیه، آشپزخانه، پرواز وغیره به منظور کنترل انجام وظایف محوله و اطلاع از شرایط اولیه آمادگی حوزه های مختلف برای ارائه خدمات به حجاج و اعلام وضعیت خدمات صورت گرفته از جمله امکانات زایر یار برای نیروهای ستادی است.
وی ابراز امیدواری کرد که نیرویهای ستادی و زائران نسبت به نصب این نرم افزار بر روی گوشی های هوشمند خود اهتمام جدی داشته باشند.
برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 10 مرداد 1398 - 9:38:59