بازدید و زیارت زائران ایرانی از اماکن مقدس و تاریخی مدینه النبی(ص)

سه شنبه 8 مرداد 1398 - 15:57:39
بازدید و زیارت زائران ایرانی از اماکن مقدس و تاریخی مدینه النبی(ص)

تهران- الکوثر: زائران ایرانی سرزمین وحی علاوه بر حرم نبوی و گلستان بقیع، دیگر اماکن مقدس شهر مدینه منوره و محل وقوع حوادث مهم صدر اسلام را زیارت می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  منطقه احد و تنگه کوه احد و زیارت مزار حضرت حمزه ملقب به سیدالشهداء عموی پیامبر(ص) و هفتاد شهید جنگ احد، از جمله مکان هایی است که زائران ایرانی و غیر ایرانی در مدینه از آن دیدن می کنند.
منطقه خندق یا همان مساجد هفتگانه، از دیگر مکان های زیارتی در مدینه است. جنگ خندق یا همان جنگ احزاب نیز که یاد اور شجاعت حضرت علی (ع) در رویارویی با عمرو بن عبد ود ، در این منطقه رخ داد.مسجد ذوقبلتین دیگر مکان مقدسی است که زائران مدینه النبی (ص) از آن دیدن می کنند.واقعه بزرگ تغییر قبله مسلمانان از مسجدالاقصی به مکه مکرمه در این مسجد رخ داد.کتیبه ای محراب گونه، در بالای در ورودی آن، یادآور جهت قبله نخست مسلمین است.
مسجد قبا از قدیمی ترین مساجد جهان اسلام هم در مدینه منوره قرار دارد.پیامبر اکرم (ص) در مسیر هجرت تاریخی خود از مکه به مدینه، در این مسجد توقف کردند تا حضرت علی (ع) و همراهان آن حضرت به ایشان ملحق شوند.باغات منتسب به ائمه معصومین (ع)، چاه هایی که حضرت علی (ع) حفر و وقف کردند و حتی محل ورود کاروان عاشورا به شهر مدینه از جمله دیگر اماکن تاریخی و مقدس شهر مدینه است.
به علت اجرای طرح توسعه حرم و تخریب بسیاری از هتل های بخش جنوبی حرم نبوی،‌ زائران در مقایسه با سال های قبل فرصت کمتری برای توقف در شهر پیامبر(ص) دارند.
زائران ایرانی پس از پنج الی شش روز توقف در مدینه، در مسجد شجره محرم و برای انجام مناسک حج تمتع راهی مکه مکرمه می شوند.


سه شنبه 8 مرداد 1398 - 12:51:40