زندان، مجازات عربستانی هایی که بدون مجوز به حج بروند!

دو شنبه 7 مرداد 1398 - 10:36:14
زندان، مجازات عربستانی هایی که بدون مجوز به حج بروند!

تهران- الکوثر: عربستان سعودی روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد هر شهروند یا مقیم عربستان سعودی که بخواهد بدون کسب مجوز در مراسم حج شرکت کند، زندانی و جریمه نقدی می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت کشور سعودی در صفحه توئیتری خود خاطرنشان کرد، از تمامی شهروندان و افراد مقیم در عربستان که متقاضی انجام مناسک حج هستند، تقاضا می شود که مجوز لازم را در این خصوص اخذ کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: نیروهای امنیتی مانع عبور خودروهایی خواهند شد که مجوز ورود به مکه مکرمه را به همراه نداشته باشند.

این وزارتخانه هشدار داد صاحبان و رانندگان وسائط نقلیه حامل حاجیان به مکه مکرمه در صورت نداشتن مجوز، در معرض جریمه قرار خواهند داشت.

عربستان برای رانندگانی که برای بار نخست شهروندان این کشور را بدون مجوز به حج بیاورند، 15 روز زندان و یا 2200 دلار (10 هزار ریال سعودی) جریمه، برای دومین بار دو ماه زندان و یا پنج هزار و 600 دلار (25 هزار ریال سعودی) جریمه و برای کسانی که برای سومین بار مرتکب این خطا شوند، شش ماه زندان و یا 11 هزار و 300 دلار (50 هزار ریال سعودی) جریمه در نظر گرفته است.

بر همین اساس، اگر راننده ای که حاجیان را غیر قانونی منتقل می کند، خارجی باشد، پس از جریمه از کشور اخراج می شود و برای مدت معینی حق ورود به عربستان را نخواهد داشت.

این قانون همچنین به لحاظ قضایی اجازه مصادره خودرویی را می دهد که به صورت غیر قانونی حاجیان را جابجا کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 7 مرداد 1398 - 10:35:8