پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان بر اثر حملات از یمن فلج شده است

سه شنبه 1 مرداد 1398 - 18:44:28
پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان بر اثر حملات از یمن فلج شده است

تهران- الکوثر: در پی حملات پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد»، این فرودگاه به صورت کامل فلج شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، پس از آنکه پهپادهای ارتش یمن سامانه‌های راداری، انبار سلاح‌ها و مواضع حساس را در پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان هدف قرار داد، این فرودگاه به صورت کامل فلج شده است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی افزود: ائتلاف سعودی ناچار شده است دستگاه‌های کنترل از دور در پایگاه ملک خالد را به پایگا‌ه‌های دیگری منتقل کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز سه‌شنبه از حمله جدیدی به پایگاه ملک خالد سعودی خبر داد و آن را «گسترده» توصیف کرد.

پایگاه هوایی «الملک خالد» در نزدیکی «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر»‌ در جنوب غرب عربستان قرار دارد. پایگاه ملک خالد حدود صد کیلومتر با مرز یمن فاصله دارد و یکی از مقرهای اصلی فرماندهی عملیات‌های ارتش سعودی علیه یمن به شمار می‌رود. این پایگاه مبدأ بسیاری از حملات هوایی عربستان در طول جنگ علیه یمن بوده و هست.

طی چند ماه گذشته، حملات پهپادی یا موشکی به فرودگاه‌های مناطق جنوبی عربستان سعودی شامل جیزان، نجران و عسیر، افزایش یافته و با آنکه عربستان سعودی از سامانه‌های آمریکایی پاتریوت بهره می‌برد، موفق نشده است با حملات یمنی ها مقابله کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 1 مرداد 1398 - 18:8:24

پربازدیدها