کمیسیون حقوق بشر اسلامی کشتار مسلمانان نیجریه را محکوم کرد

چهار شنبه 19 تیر 1398 - 18:6:2
کمیسیون حقوق بشر اسلامی کشتار مسلمانان نیجریه را محکوم کرد

تهران - الکوثر : کمیسیون حقوق بشر اسلامی با محکوم کردن حمله و کشتار مسلمانان نیجریه اجرای حکم دادگاه عالی این کشور مبنی بر برائت شیخ زکزاکی و ازادی ایشان از زندان پس از دو و نیم سال از صدور این حکم را خواستار شد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در لندن گفت : با اینکه دو و نیم سال از صدور حکم عالی ترین مرجع قضایی نیجریه و رد همه اتهامات شیخ ابراهیم زکزاکی گذشته است هنوز دولت نیجریه این حکم را اجرا نکرده است.

مسعود شجره با یاد آوری مسئولیت مسلمانان و همه ازادیخواهان جهان برای جلوگیری از تداوم این نقض آشکار همه قواعد حقوقی ، حتی احکام حقوقی عالی ترین مرجع قضایی نیجریه و ظلم مضاعف گفت : در این میان نهادهای و سازمانهای بین المللی همچون کشتار مسلمانان روهینگیا ، یمن ، فلسطین و دیگر نقاط جهان سکوت کرده اند و این غیر قابل قبول است و لکه سیاه دیگری در کارنامه انان خواهد بود.

وی افزود : دیروز راهپیمایی مسالمت امیز با درخواست اجرای حکم ازادی شیخ زکزاکی پس از دو نیم سال بدست نظامیان نیجریه به خاک و خون کشیده شد و انان با حمله به مسلمانان دو نفر را شهید و شماری دیگری را زخمی و بازداشت کردند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی با اشاره به زندانی کردن شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی مردم نیجریه پس از یورش مسلحانه به منزل ایشان و زخمی کردن ایشان به ضرب گلوله و همسرش و همچنین به شهادت رساندن صدها نفر از مسلمانان نیجریه گفت : تا کنون نزدیک به هزار و سیصد نفر از مسلمانان و عدالت طلبان و ازادیخواهان نیجریه به شهادت رسیدند و این روند در سایه سکوت جامعه جهانی همچنان ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به تازه ترین گزارشهای پزشکی از مسمومیت شدید و مشکوک شیخ ابراهیم زکزاکی خبر داد و افزود : چنانچه ایشان هر چه سریعتر به بیمارستان منتقل و درمان نشود جانش از دست خواهد رفت.

شجره گفت : زکزاکی در حالی بازداشت شد که به ضرب گلوله به شدت زخمی شده بود و پس از بازداشت از رسیدگی های پزشکی لازم محروم بوده است و یک چشم شیخ زکزاکی تخلیه شده و بینایی چشم دیگر ایشان به شدت کاهش یافته است و علاوه بران مسمومیت و درد شدید وضعیت جسمانی ایشان را در شرایط بحرانی قرار داده است.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی روشنگری درباره وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی و فریاد حمایت از مظلومان از جمله شیخ ابراهیم زکزاکی را کمترین کار مسلمانان و ازادیخواهان جهان دانست و گفت : فردی را که عالی ترین مرجع قضایی نیجریه بی گناه اعلام کرده و حتی حکم بر جبران خسارت انان داده پس از دو و نیم سال از گذشت حکم همچنان در زندان نگه داشتند ، او را از خدما ت پزشکی محروم کرده اند و اکنون با اهمال در روند مداوای ایشان قصد کشتن ایشان را دارند ان گاه انتظار دارند مسلمانان نیجریه و مردم دنیا سکوت کنند و این غیر قابل تحمل است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 تیر 1398 - 17:55:16

عکسهای بیشتر :