درخواست کمیسیون حقوق بشر اسلامی برای رسیدگی پزشکی به شیخ ابراهیم زکزاکی

چهار شنبه 19 تیر 1398 - 12:32:49
درخواست کمیسیون حقوق بشر اسلامی برای رسیدگی پزشکی به شیخ ابراهیم زکزاکی

تهران - الکوثر : کمیسیون حقوق بشر اسلامی فراهم شدن امکان ارائه خدمات پزشکی و درمانی شیخ ابراهیم زکزاکی را خواستار شد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کمیسیون حقوق بشر اسلامی با انتقاد از فراهم نشدن امکان دسترسی شیخ ابراهیم زکزاکی به خدمات درمانی مورد نیاز برغم پیگیری های خانواده و مردم نیجریه اعلام کرد: از چند روز گذشته وضع جسمانی ابراهیم زکزاکی وخیم تر شده است و در شرایط بحرانی قرار دارد.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط جسمانی شیخ ابراهیم زکزاکی به گونه ای است که نیاز فوری به خدمات درمانی دارد فراهم شدن هر چه سریعتر شرایط درمان وی را خواستار شد.

محمد زکزاکی پسر شیخ ابراهیم زکزاکی که سه روز پیش پدرش را ملاقات کرد و گفت : از اوضاع بهداشتی و شرایط بد پزشکی او شوکه شده است.

به گفته محمد زکزاکی پدرش در شرایط جسمی بحرانی قرار دارد و علاوه بر مشکلات ناشی از مجروحیت ، از مسمومیت کادمیوم و سرب و نیز از درد دائمی رنج می برد.

محمد پسر علامه زکزاکی گفت: همچنین علائم سکته مغزی پارسال نیز در حرکات پدرش کاملا مشهود است و مادرش نیز از عوارض ناشی از جراحات و بیماری رنج می برد و مسئولان زندان درخواستهای دارویی و درمان انان را نادیده می گیرند در حالیکه پزشکان معالج یک ماه پیش اعلام کردند انان نیاز فوری دارند در یک مرکز پزشکی بستری شوند.

به گفته وی دولت نیجریه با بی توجهی و اهمال درصدد است او را دچار مرگ زود هنگام کند .حدود چهار سال پیش نیروهای ارتش نیجریه به مراسم عزاداری مسلمانان حمله و شمار زیادی از عزاداران حسینی از جمله فرزندان شیخ ابراهیم زکزاکی را شهید و زخمی کردند و شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش را به ضرب چندین گلوله زخمی و سپس بازداشت کردند و ایشان همچنان در بازداشت به سر می برند.

مردم نیجریه بارها با برگزاری تظاهرات در ابوجا پایتخت این کشور خواهان آزادی رهبر جنبش اسلامی نیجریه شدند.حامیان شیخ ابراهیم زکزاکی تداوم بازداشت وی را برغم حکم دادگاه مبنی بر آزادی وی محکوم کردند و رسیدگی به وضعیت جسمانی بحرانی رهبر جنبش اسلامی نیجریه را خواستار شدند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 تیر 1398 - 12:28:13