واکنش عصائب اهل الحق به تصمیم عبدالمهدی درباره حشد الشعبی

سه شنبه 11 تیر 1398 - 11:15:46
واکنش عصائب اهل الحق به تصمیم عبدالمهدی درباره حشد الشعبی

بغداد- الکوثر: دبیرکل گروه عصائب اهل الحق عراق در پیامی توییتری تصمیم اخیر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق درباره ادغام حشد الشعبی در نیروهای مسلح را گامی در مسیر درست دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، قیس الخزعلی، دبیرکل گروه عصائب اهل الحق در این پیام نوشت، تصمیم اخیر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق یک گام در مسیر درست است تا حشد الشعبی جزئی حرفه‌ای و ثابت از نیروهای مسلح باشد و تلاش‌ها برای انحلال یا ادغام این سازمان ناکام بماند.

وی افزود، دور ساختن حشد الشعبی از مناقشات سیاسی و تامین احتیاجات لجستیکی این سازمان تضمین کننده قدرت این گروه است تا وظیفه خود را در راستای تضمین امنیت و آینده عراق انجام دهد.

همچنین "سرایا السلام" (گردان‌های صلح) وابسته به مقتدی صدر پایبندی خود را به دستور رهبر جریان صدر و اجرای فوری آن اعلام کرده و بر ضرورت ترجیح دادن منافع عمومی عراق بر منافع شخصی تاکید کرد.

در این راستا،‌ ابویاسر، عضو جهادی جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، طبق دستور مقتدی صدر و اجرای اقدامات اصلاحات ملی وی برای حفظ عراق و تمامیت ارضی آن، به نیابت از "سرایا السلام" دستوراتش را اجرایی می‌کند.

مقتدی صدر روز دوشنبه اعلام کرده بود، "سرایا السلام" کاملا منحل می‌شود. وی از دستور صادره از سوی عبدالمهدی در خصوص حشد الشعبی قدردانی کرد.

نخست وزیر عراق روز دوشنبه در خصوص حشد الشعبی یک دستور 10 بندی صادر کرده و در آن بر ضرورت پایان یافتن حضور مسلحانه، ادغام رسمی این سازمان با نیروهای مسلح، پایان یافتن انواع نامگذاری‌هایی که در دوره مبارزه با داعش مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به جای آنها استفاده از نام‌گذاری‌های نظامی مانند تیپ، گردان و ... تاکید کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 11 تیر 1398 - 10:46:50