فرودگاه أبهاء زیر آتش «انصارالله»

سه شنبه 11 تیر 1398 - 8:36:35
فرودگاه أبهاء زیر آتش «انصارالله»

تهران- الکوثر: جنبش انصارالله یمن بار دیگر فرودگاه بین‌المللی أبها در جنوب عربستان را هدف حمله با پهپادهای مسلح قرار داد که ائتلاف متجاوز سعودی این بار خیلی زود به وقوع این حمله اذعان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از سایت شبکه الجزیره، سخنگوی نظامی انصارالله یمن اعلام کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله عملیات گسترده‌ای را با استفاده از پهپادهای خود علیه آشیانه‌های جنگنده‌ها در فرودگاه أبها انجام دادند.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی انصارالله گفت: یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد امروز (سه‌شنبه) آشیانه‌های جنگنده‌های مستقر درفرودگاه أبها را با پهپاد قاصف2k هدف گرفت، این حمله منجر به توقف حمل و نقل هوایی در فرودگاه شد و فعالیت آن را فلج کرد.

وی افزود: با تداوم عملیات ما، نظام سعودی هرگز قادر نخواهد بود پروازها و حمل و نقل هوایی را به سمت فرودگاه‌های مورد هدف از سربگیرد.

در این راستا مراکز کنترل ترافیک هوایی اعلام کردند، در پی حمله هوایی به فرودگاه أبها پروازهایی که از الدمام به سمت أبها می‌آمدند، ناگزیر شدند مسیر خود را به سمت فرودگاه بین‌المللی جده تغییر دهند.

رسانه‌های رسمی سعودی نیز به نقل از ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی وقوع این حمله را تایید کرده و مدعی شدند،‌ 9 تن در فضاهای بیرونی فرودگاه زخمی شدند که هشت نفرشان عربستانی و یک نفر هندی است.

انصارالله در راهبردی جدید و به تلافی محاصره فرودگاه ها و بنادر یمن، حمله به فرودگاه ها و مراکز اقتصادی حساس از جمله تاسیسات نفت عربستان و دیگر اعضای ائتلاف سعودی را در دستور کار قرار داده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 11 تیر 1398 - 8:34:0