تظاهرات در بحرین در محکومیت برگزاری «کنفرانس منامه»

یک شنبه 2 تیر 1398 - 8:0:20
تظاهرات در بحرین در محکومیت برگزاری «کنفرانس منامه»

تهران- الکوثر: مخالفان رژیم آل‌خلیفه در اعتراض به برگزاری قریب‌الوقوع «کنفرانس منامه» و به نشانه مخالفت با«معامله قرن»، در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بحرینی‌ها شنبه‌شب بار دیگر برای اعلام مخالفت خود با کنفرانس اقتصادی بحرین که قرار است طی روزهای چهارم و پنجم تیرماه برگزار شود، به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس گزارش شبکه خبری «نبأ»، این تظاهرات در مناطق مختلف بحرین از جمله «ابوصبیع»، «الشاخوره»، «المصلی»، «المقشع» برگزار شد.

معترضان با سر دادن شعارهایی، میزبانی بحرین برای برگزاری کنفرانس اقتصادی و همدستی منامه و دیگر کشورهای عربی برای نابودی مساله فلسطین را به شدت محکوم کردند.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس شریف به فلسطین اشغالی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به اسرائیل، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه «ابودیس» به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

نشست بحرین که اولین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیر) در منامه برگزار شود. جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم‌بهره به فلسطین از جمله اهداف آن عنوان شده است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان اقصی‌نقاط جهان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 2 تیر 1398 - 7:58:20