وزیر یمنی از در اختیار داشتن سلاحی سری سخن گفت

دو شنبه 27 خرداد 1398 - 8:45:55
وزیر یمنی از در اختیار داشتن سلاحی سری سخن گفت

بیروت- الکوثر: وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن سلاحی در اختیار دارند که هیچ کشور عربی آن را در اختیار ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر اطلاع رسانی یمن اعلام کرد ارتش و کمیته های مردمی يمن سلاح جدیدی در اختیار دارند که هيچ کشوري در منطقه عربی از آن برخوردار نيست و اگر رزمندگان یمنی مجبور شوند ، از آن استفاده خواهند کرد. وی از ویژگی های اين سلاح را برد بلند و رادارگریز بودن آن اعلام کرد.

ضیف الله الشامی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین در خصوص معادله فرودگاه در برابر فرودگاه که ارتش و کمیته های مردمی یمن مطرح و آنرا عملیاتی کرده اند ‎، گفت این معادله پس از آن مطرح شد که همه امتیازاتی که در چارچوب رایزنی ها و بررسی ها از ژنو یک گرفته تا ژنو دو و کویت يک و کویت دو و توافقنامه های سوئد داده شد به نتیجه نرسید. هر قدر که ما به امنیت و صلح در منطقه و در یمن بیشتر علاقه از خودمان نشان دادیم و گفتیم امنیت یمن به معنای امنیت بقیه منطقه است ، بر لجاجت و تکبر و زورگویی کشورهای متجاوز و تعمد در ارتکاب جنایت و تنگ تر کردن عرصه بر ملت یمن و تشدید محاصره آن و جنگ سیاسی و انسانی و نظامی و جنگ در عرصه های دیگر با ملت یمن افزوده شد و این کشورهای متجاوز همواره تلاش می کنند از یمنی ها امتیازات بیشتر و بیشتری بگیرند تا کرامت و سرزمین و عزت خودشان را بفروشند و تسلیم شوند اما چنین چیزی محال است محقق شود و ملت یمن چنین کاری نخواهد کرد.

بنابراین می بایست معادله ای پیدا می شد تا موازنه قدرت نظامی را تغییر دهد و اینگونه سعودی و امارات نشان می دادند که در حال موفقیت هستند اما این معادله مطرح شد و با این معادله گفتیم که ما قدرت و امکانات داریم تا معادلات را تغییر دهیم و میز مذاکرات را بر سر متکبران و زورگویان بکوبیم. اقدام یگان پهپادي و موشکی در واقع یک گام اولیه و اصولی در چارچوب موازنه بازدارندگی بین ارتش و کمیته های مردمی از یک طرف و طرف مقابل یعنی متجاوزان و جنایتکاران است . متجاوزان امروز شاهد ضربات ساده اما دردناک ما هستند و گریه و ناله سر می دهند و همه جهانیان را به کمک طلبیده اند تا حملات پهپادی و موشکی یمنی ها را محکوم کنند.

ما امروز در چارچوب معادله و موازنه قدرت، امکان ندارد حملات به فرودگاهها را در داخل عربستان و امارات متوقف کنیم مگر آنکه حملات هوایی شان را به یمن متوقف کنند و به محاصره فرودگاه صنعا پایان دهند. معادله امروز معادله دندان در برابر دندان و زخم در برابر زخم است و به هر هدفی نیز حمله خواهد شد. ما امکاناتی در اختیار داریم که اگر بیشتر از آنها پاسخ ندهیم اما می توانیم پاسخ متقابل و در حد و اندازه حملاتشان بدهیم.
الشامی در پاسخ به اين سوال که معادله جدید معادله بازدارندگی است یا برای فشار بر سعودیها است تا گزینه های دیگری را در پیش بگیرد و اينکه آیا هدف اصلي بازگشت به دیپلماسی از طریق این معادله است ، گفت این معادله دو جنبه دارد و ما از ابتدا و از هنگام آغاز تجاوز به یمن در این دو مسیر حرکت کرده ایم ما در مسیر صلح و دراز کردن دست برای صلح حرکت مي کنيم اما دست دیگرمان روی ماشه است. ما برای دفاع از خود و عزتمان و حاکمیت کشورمان آماده ایم. دشمن اگر خواهان صلح است مسیرهای صلح وجود دارد و مسیرهای درست صلح نیز عادلانه و فراگیر است که برای یمنی ها امنیت و ثبات و حاکمیت و امنیت و عزتشان را تضمین کند و ما سرسپرده نباشیم. یمنی ها قیم نمی خواهند و تصمیمشان در سطح سیاسی و امنیتی و نظامی مستقل است اما اگر بخواهند یمن با حملات نظامی یا دیپلماتیک یا فشارهای اقتصادی و محاصره اقتصادی و تلاش برای بی ثبات سازی امنیت داخلی یمن تسلیم شود این محقق نخواهد شد.
عربستان سعودی و امارات اگر خواهان صلح هستند باید دست از زورگویی و قلدری و لجاجت و تکبر و همچنين از بمباران غیر نظامیان و تعطیلی فرودگاه صنعا و ایجاد هرج و مرج در میان ملت یمن دست بردارند. اگر چنین نکنند معادلات ما شدیدتر خواهد شد.

مجري شبکه الميادين پرسيد شما با کلاشنیکف شروع کردید و امروز به پهپادها و موشکهای بالستیک رسیده اید اما این معادله از نظر تجهیزات نظامی تا کجا پیش خواهد رفت؟ شما از بانک اهداف سخن گفتید و امروز به فرودگاهها رسیده اید بانک اهداف شما به کجا خواهد رسید؟

الشامی گفت بانک اهداف در طول چهار سال گذشته تعیین شده و 300 هدف در داخل سعودی و امارات و برخی کشورهای دیگر متجاوز که به صورت مسقیم با ارتش و نیروها و برنامه هایشان و سیاستهایشان شرکت مستقیم دارند مشخص شده است. این بانک اهداف گسترش یافته است و امکان دارد اهداف امروز بیش از 300 هدف باشد. اگر آنان شمارش معکوس را آغاز کرده اند و می گویند این 300 هدف در حال کاهش است بدانند ما در حال شمارش تصاعدی هستیم یعنی اهداف بیشتری مشخص خواهد شد . اگر محاسبه حملات پهپاد قاصف کا-2 یا صماد-3 یا بدر 1- و .... را می کنند بدانند ما به دنبال سامانه های جدید و پهپادهای جدید و امکانات و فناوری هایی هستیم که آنان را غافلگیر خواهد کرد و به یاری خدا غافلگیر خواهند شد زیرا ما در وهله اول به خدا و سپس به توانایی ها اتکا داریم .ما در دانشگاههای آمریکا و روسیه و مراکز تحقیق بین المللی سلاح و آموزش نمی بینیم بلکه بر اساس تجربه آموزش می بینیم و تجربه نیز معلم واقعی است و این تجربه است که کارشناسان ، معادلات و تغییرات می سازد و اگر اراده قوی و محکم و عزم و اراده و اعتماد به خدا باشد معادله تغییر خواهد کرد و شاید جهانیان غافگیر شوند که بگویم سلاحی داریم که هیچ کشوری در منطقه عربی ندارد.ارتش و کمیته های مردمی یمن می تواند در زمان و مکان مناسب استفاده به هدف مناسب حمله کند و باعث خواهد شد آنان در محاسباتشان تجدید نظر کنند.

المیادین پرسید آيا مي توانيد در مورد سلاحی که از آن سخن گفتید توضيحات بيشتري بدهيد و بگویید ماهیت آن چیست و به لحاظ برد و فناوری و دقت در اصابت به هدف چه ويژگي هايي دارد؟

الشامی تصريح کرد همه احتمالات وجود دارد اینها اسرار نظامی است که در اختیار یگان موشکی است. می توانم بگویم این سلاح دوربرد است و امتیاز دیگرش دقت آن است و نیز ویژگی دیگر آن استتار و رادارگریزی است و هیچ سامانه ای نمی تواند آن را شناسايي و منهدم کند. ما دچار توهم نيستيم و درباره پیروزی ها بلوف نمی زنیم. آنان در سال 2015 میلادی گفتند ظرف سه روز وارد صنعا خواهند شد و امروز بیش از چهار سال می گذرد و همه این توهماتشان نقش بر آب شده است. ما به خداوند توکل داریم .
ما به کارشناسان و توانایی های فرزندانمان اعتماد داریم و آنان می توانند به اهدافشان برسند. الشامی گفت اگر مجبور شویم از این سلاح استفاده خواهیم کرد اما اگر مجبور نشویم سلاحهای کنونی جوابگو است تا اهداف ما را محقق کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 27 خرداد 1398 - 8:45:44