گفت‌وگوی «سامح شکری» و «جیمز جفری» درباره سوریه

چهار شنبه 22 خرداد 1398 - 10:50:44
گفت‌وگوی «سامح شکری» و «جیمز جفری» درباره سوریه

تهران- الکوثر: وزیر خارجه مصر و نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه ضمن دیدار با یکدیگر در قاهره درباره بحران سوریه گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   وزارت امور خارجه مصر سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای گفت که «سامح شکری» وزیر خارجه مصر با «جیمز جفری» نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه در قاهره به تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار، چگونگی حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت، تحولات شمال شرقی و شمال غربی مصر، ریشه کن کردن منابع مالی گروه های تروریستی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «راه‌های حل بحران، تشکیل کمیته قانون اساسی و ضرورت تسریع در شروع کار آن، تحولات میدانی به ویژه شمال غرب و شمال شرق سوریه مورد رایزنی قرار گرفت».

وزارت خارجه مصر افزود: «در جریان این دیدار در خصوص مواضع مصر مبنی بر حفظ وحدت سوریه و تمامیت اراضی آن تاکید و به تلاش‌های قاهره در زمینه سیاسی برای حل بحران سوریه اشاره شد».

سامح شکری در این دیدار بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای از بین بردن منابع مالی تروریست‌ها تاکید کرد.

در قطعنامه مذکور که به اتفاق آرا به تصویب رسیده، بر برقراری آتش بس در این کشور و مذاکرات در تحت نظارت سازمان ملل تاکید شده است.


چهار شنبه 22 خرداد 1398 - 9:7:59