شمار زائران ایرانی اربعین امسال 3 میلیون نفر پیش بینی شد

سه شنبه 21 خرداد 1398 - 18:37:54
شمار زائران ایرانی اربعین امسال 3 میلیون نفر پیش بینی شد

تهران- الکوثر: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته و پیش بینی حضور سه میلیون زائر ایرانی در آیین ملکوتی اربعین حسینی هیچ مشکلی در زمینه پذیرایی از زائران وجود ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن پلارک امروز سه شنبه در نشست کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی اربعین حسینی افزود: در زمان برگزاری آیین اربعین به طور میانگین با توجه به جابجایی های روزمره حدود 70 درصد زائران در عراق و مابقی در ایران به سر می برند که این میزان حضور نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه ستاد برگزاری اربعین متشکل از 13 کمیته از جمله کمیته اسکان، پذیرایی و مشارکت های مردمی با مسئولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات است، اظهار داشت: با توجه به فرصت باقی مانده تا زمان برگزاری آیین اربعین، ستادهای استانی در این زمینه فعال شده است.

پلارک تصریح کرد: برگزاری بزرگترین گردهمایی شیعیان جهان آن هم در یک مقطع زمانی خاص کار بسیار بزرگی است که نیازمند سرعت عمل و اقدام جدی و مساعدت بیش از پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران و دیگر وزارتخانه های مربوطه است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با قدردانی از مردم و مسئولان کشورمان در برگزاری باشکوه آیین اربعین حسینی از سال های گذشته تاکنون، اظهار داشت: با توجه به گرم تر شدن هوا در مقایسه با سال های گذشته جا دارد امسال علاوه بر افزایش سیستم های خنک کننده آب، برای ارایه یخ به زائران و راه اندازی امکانات سرمایشی مناسب در مکان‌های مختلف اقدام خاصی صورت پذیرد.

پلارک با بیان اینکه از وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت می خواهیم برخی محدودیت‌ها در زمینه صادرات ایجاد شده سال گذشته را رفع کنند، افزود: از گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز می خواهیم با مساعدت بیشتر در مقایسه با سال گذشته همکاری بیشتری برای ارائه خدمت به زائران از خود نشان دهند.

به گفته مسئولان امر سال گذشته حدود 2 میلیون زائر ایرانی از مرزهای شلمچه، مهران و چزابه برای حضور در مراسم اربعین حسینی راهی عتبات عالیات در عراق شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 21 خرداد 1398 - 17:50:14