نوادگان «بنی قریظه» و یهودیان «خیبر» به مدینه باز می گردند!

پنج شنبه 9 خرداد 1398 - 13:47:39
نوادگان «بنی قریظه» و یهودیان «خیبر» به مدینه باز می گردند!

تهران- الکوثر: یکی از اعضای ارشد حماس اعلام کرد، طبق اطلاعات به دست آمده «یهودیان» در تلاش هستند تا بعد از آنکه در دوره صدر اسلام از مناطقی مثل مدینه اخراج شدند، دوباره به این مناطق بازگردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «احمد ابوحلیبه» از اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین در غزه اعلام کرد، نشست اقتصادی مرتبط با طرح «معامله قرن» در بحرین در راستای ادغام رژیم «اسرائیل» در منطقه و به رسمیت شناختن این رژیم در کشور‌های عربی صورت می‌گیرد.

ابوحلیبه به وبگاه فلسطینی «دنیا الوطن» گفت: اطلاعات به دست آمده از داخل عربستان سعودی تأیید می‌کند برخی از یهودیان که ادعا می‌کنند از نسل قبایل یهودی "خیبر، بنی قریظه و بنی قینقاع و غیره" هستند؛ وارد عربستان به ویژه مدینه منوره شده‌اند تا به اماکنی بازگردند که حضرت محمد (ص) آنها را از همین اماکن اخراج کرده بود. آنها می‌خواهند بار دیگر در این مکان‌ها زندگی کنند و این اتفاق خطرناکی است.

این عضو حماس در ادامه اعلام کرد، «یهودیان» می‌خواهند خسارت‌هایی را که در پی اخراج از مدینه متحمل شده‌اند در کنفرانس بحرین جبران کنند.

یهودیان مدینه نه تنها به پیمان‌هایی که با پیامبر (ص) بسته بودند،‌ عمل نکردند بلکه مرتب مسلمانان و شخص حضرت رسول (ص) را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند و به همین دلیل از این شهر طرد شدند.

ابوحلیبه گفت: همچنین گفته می‌شود خط آهنی که کشورهای عربی منطقه را به اسرائیل متصل می‌کند، قرار است دوباره فعال شود؛ این خط آهن در زمانی حاکمیت عثمانی کار می‌کرده است.

وی در پایان اعلام کرد: عربستان سعودی و امارات برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل "له‌له" می‌زنند تا آمریکا را راضی نگه دارند؛ این دو کشور نشست بحرین را دروازه آرزوها برای عادی‌سازی روابط می‌بینند. هیأت اسرائیلی در این نشست، دیدارهایی با سران عرب حاضر در نشست خواهد داشت.

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 9 خرداد 1398 - 13:47:28